Hösten smög sig på

Det var inte utan förvåning jag klev utanför dörren imorse, höstkylan nöp mig i kinderna och jag kände ett sting av sorg... Var tog sommaren vägen egentligen?! Helt plötsligt var det 6 grader och jackan jag tagit på mig var för en gångs skull rätt val. Det är märkligt hur en hel årstid bara kan smyga sig förbi, men i ärlighetens namn var jag lätt distraherad själv - högravid ena halvan och nyförlöst förstagångsmamma andra... Tror vem som helst lätt hade kunnat hamna offside med de förutsättningarna. Nu såhär i efterhand, när allting som varit upp'å'ner börjar ordna sig saknar jag den missade sommaren; har inte ens varit ute vid havet i år, inga härliga uteritter i skogen, inget Falsterbo eller rosévin på altanen. Om jag vetat innan att en hel årstid skulle tas ifrån mig hade jag hellre valt vintern då den aldrig varit min favorit...

Nu ska man inte gråta över spilld mjölk. Vad jag däremot SKA göra är att börja titta på en resa i vinter! Någon som har tips på ett lagom varmt semestermål med human restid under senare halvan av februari? :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0