Häst-uppdatering

Är så fruktansvärt öm och mör i kroppen efter gårdagens klant-fasoner när jag vurpade i trappan! Det var rätt okey när vi var på badet imorse, var i princip tropisk hetta i simhallen och 35 grader i vattnet - det var nice för en mörbultad kropp ;o). Tyvärr har det bara gått utför därefter! Har inte grejat att köra stallet idag heller utan Gustaf fick göra en insats... Är såååå trist nu när jag kommit igång så bra med Ella. Nu lider väl hon inte jättemycket av att få stå 2 dagar, men det är så frustrerande! Idag var ju dessutom meningen att jag skulle göra något med Melrose men det bidde ju inget med det heller :o(. Får hoppas att jag känner mig bättre imorgon så jag kan ta dom på lina iaf.

Annars har det varit riktigt bra med hästarna, Ella är på bra gång tillbaka och vi har jobbat en hel del med galoppen och det tycker hon ju är lite jobbigt. Är inte så många veckor kvar till jag ska börja träna igen så man börjar bli riktigt peppad, därför är det extra surt med vurpan igår... Melrose har haft på sig träns 2 ggr och är kanonduktig med det! Enda strulet är att hon inte riktigt släpper till med att ta bettet men jag fjäskar med massa godsaker så snart är hon förhoppningsvis med på noterna fullt ut ;o). Fiorello har blivit chipmärkt och avritad till passet! Han var inte jätteglad i chip-nålen men han uppförde sig jättebra ändå. Blev lite svullen efteråt men det är ju inte så konstigt, nålen är säkert 2-3 mm i diameter! Annars är det bra med honom, han försöker mopsa lite men än så länge har vi lyckats hålla honom på mattan och det är bara att hoppas det fortsätter så. Det verkar som att vi har hittat en kompis till honom som ska bo här över vintern - HÅLL TUMMARNA att det löser sig!! Selene och Christine är på gång ordentligt! Selene verkar supernöjd med att få lite "egentid" och det är inte utan att man förstår henne ;o). Känns kul att alla hästarna är på gång utifrån sina respektive förutsättningar så nu hoppas jag bara att jag är på G snart igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0