Filles blå bandage och Melrose flyttar...

Nu måste jag få skryta om min duktiga, duktiga prins!! Fiorello har fått ett ganska fult sår nedanför kotan på ena frambenet. Tur i oturen var att veterinären skulle komma ut och vaccinera dagen efter han fick det så jag fick antibiotikasalva som skulle användas och sedan bandage på det... Sagt och gjort, jag fick hjälp att hålla honom medan jag skulle lägga hans livs första bandage och det gick HUUUUUR bra som helst!!! Han stod som ett ljus och tyckte mest att det var kul att nafsa matte i baken ;o). När det var klart verkade han tycka att det var "något konstigt blått" som såklart måste undersökas - för att se bättre skulle han flytta ena benet bakåt, det var ju bara det att han flyttade benet med bandaget så han såg hur kul ut som helst när han försökte förstå var "det konstiga blå" tog vägen... ;o). Svårt att förklara men jag hoppas ni förstår. Han gjorde så säkert 5-6 ggr innan han gav upp och då var det mycket mer intressant med mat. Han är helt ljuvlig att hantera och jag blir så himla stolt över min underbara lilla hingstunge!

Den andra stora händelsen i stallet är att Melrose har flyttat! Nu är det inte så illa som det låter utan hon har bara bytt box, men för henne är det ju en flytt *s. Hon har fått en box med öppet fönster och det verkade landa i god jord. Lill-skruttan har varit lite rastlös det sista, har ju börjat förbereda henne inför inridning men tyvärr satte min trapp-vurpa lite käppar i hjulet och sista 10 dagarna har jag inte kunnat göra något med henne. Då hon tydligt visar att hon vill ha mer stimulans och mer att fundera på, så kändes det som en väldigt bra idé att byta till fönster-boxen nu när den blev ledig. Långben och Clochette har flyttat så det blev lite ändringar på box-logistiken (vilket på sätt och vis passade bra även om det är trist att dom flyttar). Båda är fantastiskt trevliga hästar men nu är dom till försäljning i Skåne istället. Jag önskar deras ägare lycka till med sin satsning på karriären och hoppas att pållarna hittar nya goa ägare som uppskattar dom som dom förtjänar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0