Mr Fix it!

Är fortfarande inget vidare i kroppen efter min vurpa i trappan häromdagen, lite bättre men kommer inte komma upp på min häst innan jag varit hos kiropraktorn. Ella fick helt enkelt vila i 3 dagar, igår longerade jag henne och idag har Elin ridit (tusen tack för hjälpen!). Det var riktigt, riktigt roligt att se henne ridas, ser ju henne aldrig  utan det är bara på lina eller töm! Elin gjorde ett jättebra jobb och Ella såg dundertrevlig ut, blir så mallig att den fina, fina hästen är min... :o) Nu hoppas jag bara att jag ska få ordning på min höft så jag kan komma upp på henne igen!

Fick dessutom knatat runt med Melrose en stund idag, hon hade sitt träns på och var jätteduktig ännu en gång.  Är så KUUUUL att ha börjat jobba med henne!!!

En extra kul grej som hände idag var att Elin skulle hoppa Brio, men det visade sig att G hade lånat ut några av våra "sockerbitar" så det var lite kort om hinderstöd... Tur för honom så är han ju en sann innovatör och Mr Fix it "slängde ihop" 4 stöd som var helt kanon! Man kan få 3 olika höjder på dom och det är PERFEKTA höjder för cavaletti eller gymnastikhoppning! Som grädde på moset behöver man inte bära dom utan de rullas bort... Så den lilla skugga han lyckats kasta över sig själv var som bortblåst lika snabbt igen ;o) - kolla själva:


Tadaa!

Han har dragit ihop däcken i ena änden (typ där bommen ligger), man kan ha dom som på bilden och då är dom högst. Eller så lägger man dom ner för att få lite mer än halva höjden. Sedan kan man "vrida undan" ena däcket och använda endast ett för mer cavalettihöjd... Kanonbra!


Kommentarer
Jennie

Gud vad smart! Toppen när bara fantasin sätter gränserna!

2009-09-22 @ 23:20:05
URL: http://jenniesmob.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0