10 after eight senare...

Har insett och accepterat följande faktum - jag är sockerberoende! Har länge vetat att jag är coca-cola beroende, men om man verkligen tittar på bevisen så stoppar det inte där... Bara idag har jag druckit cola, saft, ätit kakor och mackor, after eight och ahlgrens bilar. Inte helt optimalt direkt, och det är en helt vanlig dag för mig! Det som får mig att fundera är nu när jag ammar - kan jag ge Albin ett sockerberoende, och i så fall hur mycket?? För det vill jag ju verkligen inte göra!!!!! Har därför bestämt att nu får det vara nog (eller iaf begränsat till lördagar *hahaha*). Måste sluta smaska så här... Så nu tänkte jag skriva en NYTTIG inköpslista och planera vad vi ska laga för middagar! För måste också börja äta ordentligt. Att inte äta ordentligt med mat bidrar ju såklart till småplockandet bland godiset. Så nu är det bara att laga MER mat när vi väl lagar, så det blir matlådor som jag kan ta när jag är hemma. Finns inte så mycket utrymme att ställa sig och laga mat på dagarna som det är nu. Albin sover inte gärna... Hoppas såklart att han ska få en bra rutin med att sova middag men det är inget som finns ännu. En bra dag somnar han sen eftermiddag och sover någon timma, men det är inget man kan lita på ännu...

Nu tänkte jag fira mitt beslut med att ta en sista after eight... Farväl min underbara vän... ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0