Tilty Ella

För den som hängt med på bloggen ett tag kanske det känns igen att Ella varit lite "bäng" i den nedre delen av paddocken?! Men sista veckorna har hon varit jätteduktig och inte brytt sig ett smack - tills igår... Brio reds samtidigt och hon var också lite tramsig i den delen och Ella var ju bara tvungen att utnyttja situationen, reste sig 2 ggr REJÄLT (kom verkligen från ingenstans) och jag blev så j-la besviken på beteendet! Satt av och gick runt i den "farliga" delen några varv för jag tänker banne mig inte riskera liv och lem när hon får sådana idiotryck! Satt sedan upp igen och då var allt lugnt, spänt men hon höll sig på mattan... I själva verket blev hon kanonfin. Jobbade mycket med galoppen och det kändes som att hon verkligen kom upp sig i manken och orkade ändå vara stadig i formen. Vi har haft lite svårt att bibehålla hela kitet, antingen dyker hon med huvudet och blir framtung, eller så kommer hon upp i manken men då istället gått med huvudet högt och inte jobbat ordentligt genom ryggen... Men igår - jackpot!! Bitarna föll på plats och med den extra spänningen hon hade blev det helt plötsligt enkelt. Hon är ju så vansinnigt rolig att rida min lilla skata, är lustigt hur mycket trams man kan förlåta och stå ut med då... ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0