Stackars Albin...

Som nu blivit så stor att det var dags för första vaccineringen i sitt ännu så unga liv, 2 sprutor dessutom!!! Vvad som fascinerar mig är att dom använder inga speciella "bebis-sprutor" med mindre diameter på kanylen. Nejdå, nog ska dom borra in vuxen-doningar i de stackars små gosiga låren... Behöver jag säga att min stackars lilla bevbis skrek i högan sky och var helt förvivlad efter första sprutan (som dessutom refererades till den "snälla" sprutan av de två)... När han väl lugnat ned sig var det dags för spyta nr 2 *snyft*. Jag försökte verkligen vara tapper men det är fruktansvärt att höra sin lilla bebis så förtvivlad och veta att han får ont, när blodet började rinna gjorde det inte upplevelsen lättare direkt. Älbin fick ett plåster på vardera lår (och jag konstaterade att blodet runnit på mina ljusa byxor smart drag att välja ljusa byxor)... Usch, ingen rolig upplevelse för mitt lilla hjärtegryn...

Det positiva med besöket var att han gått upp bra i vikt och väger nu 6470g (+570g på 4v) och är 61,5 cm (+2,5 cm på 4v). men detta följer han sin kurva bra. Känns ju extra bra med tanke på hur mycket han har kräkits sista månaden. Nu hoppas jag bara att kräkningarna ska sluta och allt blir frid och fröjd

God natt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0