Fiorello avancerar och Melrose tar nästa steg

Här på gården är det Ella som styr flocken med järnhand, det är hon som bestämmer vem som äter ur vilke hö-hög i hagen, om dom ska förflytta sig, dricka vatten eller sova. Kan inte minnas att jag sett henne låta någon av de andra äta från samma hö-hög som henne... tills idag! Fiorello fick faktiskt äran att dela mat med primadonnan!! Det värmde i mattes hjärta måste jag säga :o). Fille såg mallig ut samtidigt som han var nog med att visa sig undergiven... *söt*

Melrose visade ju väldigt tydligt sist att hon behövde miljötränas mer med pallen inför uppsittning, så det har vi gjort :o). Har haft snudd på step-up träning då jag gått upp och ner på en pall bredvid Mellsan. I början var hon spänd och tyckte det var skit-äckligt när matte blev så hög, men efter en stund gillade hon läget och jag kunde till och med småhänga på henne! Det var jättekul och den biten var totalt okomplicerad. Nu hade jag inte hjälmen på mig då jag inte hade räknat med att hänga så jag hade tåspetsarna kvar på pallen (stor skillnad va?!), vet inte om det kvalificeras som "äkta" hängträning... Planen är att öva på i veckan och ev försöka sitta på henne till helgen kanske?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0