Esmeralda

Äntligen, äntligen, äntligen!!!! Jag har ridit igen :o). Är fortfarande inte helt bra i höften men tillräckligt för att kunna rida. Det blev lite extra spännande för när jag skrittade fram Ella på grannens grusväg så kom den satans älgtjuren travandes genom våra hagar. Hans stråk fortsätter över samma grusvägen vi gick på!!! Att jag har jordens älgskräck är ju ingen hemlighet så gissa vem som höll på att få fullständig panik?! Ella var ju inte sen att haka på och jag tackar min lyckliga stjärna att jag promenerade och inte satt på för nu lyckades jag vända uppblåst, balanstravande arabhingst-wannabe med svansen liggandes på ryggen och ta tryggt skydd bakom vår andra grannes bergsknalle! Älg-skrället fortsatte in i skogen och vi gick till paddocken. Hade förväntat mig att hon skulle fortsätta med balanstravandet och fjanta men icke - istället var hon bara ljuvlig av den extra energin och det var hur kul som helst att rida :o). Blev verkligen taggad, kom på mig själv med att sitta på hästryggen och fantisera om byten... Min målsättning är att påbörja bytena innan nyår. Det är så himla kul att kunna planera och sätta upp mål för ridningen igen, har verkligen saknat det under graviditeten... Byten och Kandar - det är häftiga mål för kommande säsong... KUL!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0