Blandad uppdatering

Insåg att jag inte skrivit "vettigt" inlägg på en vecka nu... Har börjat flera gånger men så har Albin vaknat, tröttnat eller något annat. Hade ett par jobbiga dagar efter vaccinationen faktiskt och det var först i helgen det började återgå till det normala och de senaste 2 dagarna har han varit sprudlande glad och tillfreds med livet :o). I lördags hade vi heldag med trillingarna och det var jättetrevligt. Mamma trilling R är näst intill idol-förklarad efter denna dagen! Jösses sicket hästejobb hon gör, när jag hade bytt på Albin hade hon redan bytt på sina 3 *s. Man har helt klart ett annat tempo med en bäbis och hur fantastiskt det än är med 3 små raringar är jag oerhört nöjd och tacksam för min enda lilla Albin... :o)

Med hästarna är det rätt bra får jag säga. Ella var ljuvlig att rida förra veckan, planen var att hon skulle vila lördag då vi skulle vara borta hela dagen men tyvärr öppnade ju sig himlen i fredags och det fanns inte på kartan att vi skulle ge oss ut i det eländiga vädret så honblev ståendes 2 dagar. När jag gjorde ordning henne på sön hade hon minst en räv bakom varje  öra så jag valde bort ridning till förmån för tömkörning. Bra val!!! Ella var sjövild!!!! Hade HUR MYCKET spring som helst i benen. Vem behöver harv vtill paddocken när man har en Ella... Igår blev det också tömkörning och idag står ridning på agendan, ser verkligen fram emot det :o)

Melrose har varit duktig med sadel och träns, tänkte longera henne med sadel ett par gånger och sedan börja hänga på henne. Ska bli kul! 

Fiorello har börjat avvänjas lite smått, han står själ mellan intag och kvällsfodring och det går jättebra! Selene har varit väldigt sur och grinig men när vi börjde dela på dom en stund har det blivit mycket bättre. Känns som att det är en bra grej att smygstarta med några timmar i taget innan man delar på dom över natten. Annars har lillskrutten dragit på sig ytterligare en svullnad, denna gång har han gjort något på höger bak... Han är hopplös... Men oj så kul han har i hagen ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0