Hästarna då?!

Okey - jag VET att det har varit mycket Albin det sista men sjutton vad det händer grejer med honom nu. Han är verkligen helt ljuvlig och jag är så löjligt stolt över honom!!! MEN - nu är det hästrapportering som gäller!

Ella har varit jättekul att rida! Har antagligen lite att göra med att jag har ridit mer än en dag i följd ;o)... Känner mig faktiskt rätt peppad nu och hoppas att detta tidsflytet jag hamnat i håller i sig! Ella verkar  nöjd med att få jobba lite mer igen och uppför sig kalas. Har till och med varit inne och kikat på tävlingsterminen för våren så nu börjar det hända lite grejer ;o)

Melrose har jag däremot inte haft möjlighet att fixa mer med inför inridningen, är vrålsugen på att börja igen dock och planen är att rida henne under julledigheten. Är ju bra om jag hinner förbereda henne lite innan dess, plus att den "feta" måste ju rasta sig lite ;o)

Fiorello håller på att lära sig vara utan mamma i boxen. Har dessutom börjat låta båda grabbarna vara i samma box mellan intag och kvällsfodring och det funkar riktigt bra så nu är det inte långt kvar tills Fille får nöja sig med mamsen ute i hagen. Han är så himla fin min häst! Jag ska försöka komma ut imorgon och fota honom igen, det var ju så himla längesedan...

Selene verkar njuta av sina "ensamkvällar" i egen box. Hon har blivit aktiverad 3-4 dagar i veckan och nu börjar det bli dags att växla upp för henne också. Oavsett om hon blir kvar här eller om hon flyttar hem till sin matte i Skara så ska hon igång mer nu. Ska bli spännande att se hur det blir med allt :o)

Calle har funnit sig till rätta och börjar bli van vid oss och våra rutiner. Han är en vansinnigt mysig liten hingstunge och det är så himla kul att ha honom hos oss. Fille är glad för sin kompis och Calle börjar fatta vad det är Fille vill när han leker... Kommer bli kanon det här!

Många hästar blir det... ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0