Gänget & jag...

Idag släppte jag ihop hela flocken med hästar, mamma var ju här och hjälpte mig med Albin så jag var stand-by utifall något skulle hända. Men det gick jättebra! Ella visade lill-Calle 2 ggr att det är hon som bestämmer genom att jaga och nafsa honom och sedan var det liksom klart! Brio och Melrose turades om att leka barnvakt åt honom och han fick "vara med" i flocken när dom kurade ihop sig i regnet. Duktiga lilla hästen ställde sig bredvid den feta hästen, han listade väl ut att det gav honom mest skydd mot regnet *hahaha*. När det var dags för intag fick han stå med i röran utan att någon av hästarna visade minsta lilla tendens till att försöka jaga bort honom. Skönt att dom har adopterat honom så fort, han såg riktigt nöjd ut själv när han fick komma in och jag behövde inte gå ut och hämta honom. Väl inne var alla hur nöjda som helst trots att jag tog in dom lite tidigare, men det har verkligen varit BEDRÖVLIGT väder idag!!! På eftermiddagen tilltog regnet och det började blåsa upp rejält, mamma berättade att dom hade varnat för storm!

Brio den lilla knäppskallen badade i en vattenpöl idag igen. Det är ju sjutton att jag inte kan få det på bild för det ser vansinnigt roligt ut... Förstår inte hur hästen tänker dock, väl ute i skogen var hon ur-tramsig och vill inte gå i några vattenpölar - men i hagen lägger hon sig glatt med täcke och allt och rullar sig i vattenpölarna?!?!?!?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0