Fiorello får en hingstpolare!!!

Nu är det bestämt - äntligen!!! Vi kommer inom kort få hit en liten hingstbebbe som sällskap till Fille över vintern och det är så vansinnigt roligt :o). Det skiljer bara 2 dagar på dom och jag tror/hoppas dom kommer få kanonroligt tillsammans. Även om det funkar med mina och han trots allt leker en del så känns det såååååå mycket bättre att han får en jämngammal och likakönad polare att härja runt med! Det är en jättefin hingstunge e. Callahan - Cortez (som för övrigt är till salu om någon är intresserad, återkommer med bilder när han är på plats *s).

Om allt går som planerat kommer dessa 2 prinsar åka till den andra hingstens matte till våren och gå på hingstbete tillsammans hela sommaren... Det är så himla skönt att det har löst sig så här bra, även om det såklart kommer bli jobbigt att skicka bort honom. Men det är det absolut bästa för honom, och jag vet att det är duktiga människor som tar hand om honom. Dessutom möjliggör det att han kan gå som hingst längre vilket såklart är intressant.

Tyvärr verkar dock min lilla skrutt hittat på något i hagen idag och först trodde vi han var halt men vi kollade igen och det verkar inte vara så men däremot är han stel. Inte så konstigt kanske, han växer ju så det knakar! Får hoppas att det inte är något allvarligt med honom iaf - håll tummarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0