Det blev ju bra...

... med utsläpp, morgonridtur på Ella (kändes toppen), mockning av alla 4 boxarna och därefter en långpromenad med Albin... Sedan kom regnet! Är så himla nöjd med att jag hann med alla "väderberoende" aktiviteter innan och sitter nu i soffan med en stor kopp te och njuter av min listiga planering ;o). Albin sover fortfarande så jag har hunnit med att äta mat, läsa ridsport och surfa. Än så länge är jag mycket nöjd med hur lördagen har utvecklat sig och hoppas på att återstoden av dagen fortsätter på samma behagliga sätt. Vi ska åka till Gustafs ena syster på kalas för hennes minsta pojk (tror han blir 6 år så det är nog risk för en lite livligare kväll)...

Ella kändes jättefin idag, var lite tramsig i början med att hon inte kunde göra halt utan skulle rygga hela tiden?! Mycket märkligt för jag har inte ridit ryggningar på henne sedan i våras men tydligen var det något damen ville göra idag. Efter en stund lät hon sig ändå övertygas att det var helt okey med att bara stå stilla och därefter blev resten av ridpasset jättekul. Konstaterade att jag börjar kunna sitta ned korta stunder i traven och FÖRSÖKER VERKLIGEN att inte rida i myrtempo när jag gör det! Det är nästan så att Ella vill hjälpa mig när jag har svårt att sitta (eller så passar den lilla latmasken helt enkelt på) och bromsar ned tempot lite av sig självt. Men det är bara att kämpa vidare, en dag ska nog det komma tillbaka magmuskler och man kommer kunna sitta normalt i sadeln hoppas jag ;o). Konstaterade även att Ella har rätt taskig kondis i galoppen och det är något vi ska ändra på över vintern. Stärka, stärka, stärka! Känner mig förvånansvärt peppad november till trots och det är kanonkul!

Dagens dipp var att Mellsan var svullen i ena bakbenet när jag skulle ta ut henne i morse. Såg inget på henne igår vid intaget och hittade inget sår idag... Inte heller uppenbart halt så det är väl bara att hålla koll och avvakta?! På något sätt fördelen med unghästarna att man är lite coolare då det är lätt att se tiden an, men såklart inte kul att min lilla skrutta svullnat. Tror faktiskt det är första gången hon har någon åkomma på det sättet sedan jag köpte henne, har ju varit en förvånansvärt okomplicerad tjej alla kategorier *peppar, peppar*...

Håll tummarna att det inte är något allvarligt med Lillskruttan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0