Albin 4 mån

Min lilla bebis börjar minsann bli stora kille!! Har varit iväg på BVC idag och vägde honom - han har sprängt 7 kilos gränsen :o) 7150g och 63,5cm lång... Känns väldigt skönt med tanke på hur mycket han har kräkits senaste tiden! Passade på och fråga om om deras rekommendationer för svininfluensan, svaret blev att man som helammande mamma ska vaccinera sig för att bebisen ska få skydd via mjölken. Så det ena gav det andra och ips vips var jag vaccinerad! Så nu ligger jag här på soffan med ömmande arm, lätt influensa-känning och tycker lite småsynd om mig själv... Tyvärr har jag inte fått mockat ännu så det är väl bara att pallra sig ut i stallet och ta itu med mina 3 boxar som är kvar, Christine har mockat hos Selene & Lilleman så det är en mindre iaf... 

Såklart var vi ju tvungna att ge Albin en 4 månaders present och det blev en sådan här:

Fisher-price produkt

Såklart med svenska ord och när man trycker på de olika färgerna säger den saker som "det kittlas", "jag älskar dig", "hej då", eller så sjunger den olika trudilutter... Jättesöt. Egentligen är den lite tidig, den rekommenderas från 6 mån men Albin tycker den är kanonrolig, är bara det att jag får trycka på knapparna istället för Albin än så länge.... :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0