Löshoppning på agendan

Idag har jag varit iväg med Stor-primadonnan och Lill-primadonnan på löshoppning och det gick kanonbra!! Var första gången Melrose åkte transport sedan jag köpte henne och hon var initialt lite skeptisk, men Ella gick ju på så efter 20 min konstaterade lillhästen att det var väl "okey då'rå"... Att hon dessutom fick massa klapp, beröm och havre när hon väl gått på gjorde ju knappast saken sämre ;o). Vi åkte till Troja och när vi gått in i ridhuset frågade C som hade löshoppningen om Mellisen varit i ridhus förut - och det kom jag ju på att hon inte hade... *oops*...  Men inte sjutton brydde hon sig om det utan hon hakade på Ella för glatta livet. Hoppade helt klart över förväntan och jag var grymt stolt över min(a) vackra(a) häst(ar). Ella fick hoppa ett par gånger till och hon fullkomligt älskar det (var ju perfekt med Ella som draghäst för M)!!! C blev imponerad av Ellas fina galopp, framåtbjudning, spänst och förmåga att taxera och när jag sa att jag funderar på att hyra in någon för att hoppa Ella var hon inte alls ointresserad ;o). Känns ju kul att veta om jag får tummen ur att skicka upp en kamikaze-pilot att hoppa henne *s

Melrose gick bredvid med Gustaf när Ella hoppade själv och uppförde sig exemplariskt! Det var ju mycket nytt för henne idag med lastning, åka, ridhus och löshoppning... Bådar väldigt gott inför framtiden ;o) När vi sedan skulle hem tog det 10 min så stod hon på transporten... Duktiga, duktiga tjejen :o). Kan meddela att det var 2 nöjda men trötta damer som nattades idag *s



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0