En lat lördag...

Blir lite hoppande i tiden här men det får ni ta ;o).

Igår (lör) var det en sådan där dag när allting bara tog lång tid, gick och drällde i stallet från tidig morgon till sen eftermiddag och det kändes ändå inte som att jag var klar när jag var tvungen att gå in och duscha för att åka iväg på middag hos några kompisar! Är ganska lustigt men jag gissar att man omedvetet försöker kompensera för en stressig vecka ;o). Hur som helst, var väldigt duktig och passade på att sanera och mocka ur en hel del ur Selenes och Fiorellos box, nu är det endast halm i halva boxen och spån i andra halvan, Har ju nästan slut på halm så det får väl självsanera sig lite grann. Passade även på att ta en röjning i Ellas box så jag var riktigt nöjd med min insats ;o). Spenderade mycket tid att kolla Selene och Fiorello där dom gottade sig i sin nya jättehage och Selene verkade mer än nöjd med tillvaron vilket kändes som en stor lättnad. Var jag ganska snabbt såg var att Melrose är såååå nyfiken på Lilleman och vill inget hellre än att få komma in i deras hage, misstänker att det är ganska djupt rotat i hästarnas natur att ungstona tar sig an fölen och agerar barnpassare så mammorna får tid att äta ordentligt så dom kan producera massa mjölk?!  Vi får väl se om jag behöver flytta över henne till dom  om ett par dagar, det beror ju helt på hur Selene verkar...

Sedan hjälpte jag T's medryttare A med att premiärgaloppera 4-åringen och det gick jättebra! Tror C är världens mest okomplicerade 4-åring och det är inte utan att jag själv skulle kunna tänka mig att klättra upp på henne (och nej, jag SKA inte göra det). A har aldrig ridit unghäst på det sättet förut men hon löste det med bravur! Kommer funka fin-fint!

Efter detta "hårda" arbetspass som instruktör (höll säkert på i hela 20-25 min *hahaha*) var det dags att fika med A, Christine och Christines syster som var på besök. Hade ju grymt goda chokladkakan kvar från A-M's besök på fredagen och den var nästan ännu godare dag 2 då den legat och gottat till sig... Så tack för kakan återigen!! :o)

Nu hade det hunnit bli eftermiddag och jag fick ropa in Ella som skulle aktiveras efter fredagens vilodag, tömkörning stod på agendan och det gick väldigt bra! Var ett tag sedan jag tömkörde men Ella tycker om det och jobbade jättebra. Kändes lite segare i högervarvet men det är ju inte så kontstigt, är ju där hon brukar krokna lite. Det blev bättre efter ett tag men behöver jobba lite mer lösgörande med henne idag när jag rider...

Efter en lång härlig stalldag kändes det väldigt bra att avsluta med grillning hemma hos N & J (som för övrig har förlovat sig *s GRATTIS, GRATTIS). God mat och trevligt sällskap är aldrig fel! Gustaf fick i sig ett par öl och kanske en whiskey eller 2 och blev allt lite ... rosig... om kinderna ;o). Vi hade en väldigt, väldigt trevlig kväll och somnade ganska nöjda med tillvaron denna lördag...

   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0