Fjortis ;o)

Om 1,5 timme är Fiorello 14 dagar gammal exakt ;o). Min lilla prins blir fjortis *hahaha*. Är helt sjukt vad fort dom växer!! Tror han blivit minst 5 cm högre i manken, börjar runda till sig och han har redan börjat sätta tänder! Det sistnämnda gissar jag gör att det kliar för han försöker bita på allt möjligt, har fullt upp med att få honom att INTE bita ;o). Men han är rätt duktig när man säger till honom faktiskt... Ytterligare en liten skrutt som gör sin matte omåttligt stolt :o)

Har däremot ett litet dilemma! Har hittat en hingskompis till honom, vilket är kanonbra! Däremot får jag i så fall flytta dom som det ser ut nu (15 min bilresa för mig ungefär) och det svider i hjärtat bara jag tänker på det!! Fördelen är att dom ska ha väldigt fina beten men stora, kuperade skogshagar och det är ju såklart kanonbra! Jag har ju lovat migsjälv att sätta hans bästa i första rummet men nu när det går ut över min möjlighet att gå ut och pussa på honom när jag vill känns det lite tungt... Får se hur jag gör, ska iaf åka dit och titta på betet och så får jag göra en bedömning efter det. En sommar utan min lilla prins känns ju inte alls roligt, å andra sidan KAN det ju kanske vara skönt med lite avlastning när bebisen kommer då jag misstänker att man inte är helt i fas med sig själv under en period... *s

Gillar inte alls att behöva välja :o(



Kommentarer
stockholmaren

Vad är 15 minuters bilresa???? Klart han ska få gå med en kompis och busa i stora kuperade hagar. Tänk på vilken fin och "vältränad" kille du kan hämta hem efter sommaren! En holländs studie har visat att föl som fått vistats mkt ute hade bättre skelettstyrka. Då kan det väl bara bli ännu bättre hållbarhet om de får leka och busa runt med en jämnstark kompis i kuperade hagar. Inte skall vi vara själviska hästägare?

2009-05-15 @ 00:52:35
Jennie

Hej...

Hittade in till din blogg via en kommentar i en annans... Här har du en till Jennie, visserligen med bara två hästar som också väntar barn i sommar.. Närmare bestämt 15 juli... Skitkul att jag hittade din blogg som jag nu sträckläst ;o) Kommer tillbaka snart igen!

2009-05-15 @ 08:56:57
Jennie - bloggägaren

Stockholmaren - jag håller HELT med. Vill bara kolla av att hagarna är så bra som det är utlovat, är egentligen det som avgör. Mina hagar är inte kattskit dom heller så jag har ju ett bra alternativ hemma, enda som saknas på dom i konkurrensen är kuperingen...



Jennie - vaddå "bara" 2 hästar?! Det är minsann inte så bara det! Du är så välkommen så, är ju alltid kul med någon som är i "samma sits" ;o)

2009-05-15 @ 11:36:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0