Trevligt besök...

... fick man så här på fredagseftermiddagen. A-M var här med sin lilla O och hälsade på, tittade på hästarna och fikade. A-M hade bakat smarrig kaka vilket var väldigt uppskattat från min sida. Var grymt länge sedan jag bakade men det är ju verkligen jättegott. Får kanske satsa på rollen som bull-mamma nu när jag får mig en liten avkomma *hahaha*. O hittade en låda med barn-leksaker som vi har fått och sysselsatte sig duktigt, tycker h*n var jätteduktigt trots att mamma och jag satt och babblade i vad O tyckte var alldeles för länge ;o)

Hästarna fick vila idag, misstänker att dom är lite trötta i kroppen bägge 2 (särskilt Melrose) och dom går ju ute i stor hage så dom har nog rört sig tillräckligt ändå. Får ta en promenad imorgon med Mellis och tänkte tömköra Ella, var länge sedan jag tömkörde nu så det är absolut dags! Ska bli kul...

Däremot är jag lite orolig/fundersam över Selene! Hon har börjat att bli lite stressad i hagen och vandrar ganska mycket samtidigt som hon spanar efter sina kompisar. Är det månne så att det rosa "nyblivna-mamma-fluffet" har lagt sig och hon saknar redan vuxna att "snacka med"?! Samtidigt är hon väldigt vaksam över sin lilla fölis och gör utfall mot sin boxgranne bara han så mycket som tittar åt Fiorello... Är lite märkligt beteende! Så min plan är att ge henne en ny hage där hon går bredvid sina gamla kompisar i en stooooor och helt nygjord hage med MASSA gott gräs och hoppas på att den kombinationen ska få henne att lugna ner sig. Hoppas det, annars får jag se om jag kan släppa ihop Mellie med dom och hoppas på att Selene accepterar det. Men först provar jag med hagen!

Nu är jag så trött att ögonen går i kors så jag MÅSTE bara sova, bebisen sparkar som en liten tok och det är inte utan att man blir lite uttöttad av det också faktiskt... Försöker tala om för honom (för dagen heter han förresten "Albin") igen att han inte får sparka morsan så mycket men han lyssnar inte... Redan olydig - hur ska detta gå?! ;o)

God natt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0