Stora förhoppningar på helgen!

Kan man ha annat med en sådan underbar väderprognos? Egentligen hade vi tänkt att greja lite i huset men jag misstänker att det där grejandet kommer förflytta sig utomhus istället ;o).

Igår var jag och Gustaf ute på promenad med Ella och Melrose, vi tog rundan förbi de farliga kossorna igen men den här gången var Mellisen riktigt duktig. Var spänd och avvaktande men stannade inte utan gick förbi utan några som helst problem - rediga tjejen! Man märker väldigt tydligt på henne att hon tycker det är skiiitkul att få hänga med och jag försöker hitta på något med henne 3-4 dagar i veckan iaf... Tänkte att det var dags att uppdatera med uppställningsbilder på henne så jag ska försöka fota lite i helgen. Börjar bli dags att skicka bild till hennes uppfödare, det var ju ett bra tag sedan hon fick något. Sedan tänkte jag höra om hon fått föl igen, hon väntar ju ett helsyskon till Mellisen och det ska bli jättekul att åka och kolla på den :o).

Ella fick stå ut med att bli tömkörd efter promenaden. Något hon trots allt verkar vara himla nöjd med, hon är verkligen sååå positiv när hon väl får jobba. Däremot vill hon inte riktigt ta stöd i vänster men jag kom på igår att det är dags att kolla hennes tänder så jag får försöka hitta en bra dag att boka tid för att åka in med henne. Nog för att hon har lite halvt om halvt sabbatsår men någon måtta får det ju ändå vara ;o)...
 
Albin/Eric/Melker lever loppan nu - är verkligen cirkus i magen och jag har svårt att sitta still... Helt galet sicket tjohej en liten bebis på 42 cm, 1600 g och instängd i en "påse" kan åstadkomma egentligen *hahaha*. Måste iofs erkänna att det blir svårt att koncentrera sig på jobbet när han härjar på, att det är fredag em och strålande väder bidrar nog inte alls va?! ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0