Soon...

... ja snart är vår nya, stora härliga sommarhage klar! Vi har höll på som små tokar större delen av lördagen med att få den klar men tyvärr tog tråden och knorrarna slut på sista 50 metrarna - var ju onekligen lite frustrerande när vi var så nära att äntligen bli klara... Jaja, den blir nog snart klar... :o)

Annars har det varit en härlig helg med mycket hästmys. Lilleman är ett riktigt charmtroll och jag är så fantastiskt glad för honom!! Tycker att han växer så det knakar, tyvärr mätte vi ju honom inte i manken när han var nyfödd så vi har inget att jämföra med men jag har ett "höftmått" som jag tog och det händer minsann saker... ;o)


Lilleman 10 maj


Har även kommit upp på Ella i helgen och JÖSSES vad roligt det var :o). Har inte ridit på ca 2,5v och var osäker på om jag skulle "klara" det utan att känna av någonting med magen (har ju vuxit rätt mycket de sista veckorna) men det var ingen fara - känner egentligen mer i magen av att promenera... Ella verkade positiv över att få jobba och kändes riktigt, riktigt fin. Var mjuk och fin i sidorna och jämn i handen så det var toppen!! Det enda är att hon är ju verkligen inte i full tävlingskondition, är en lat liten dam men det är ju ingen fara. Får ta tag i det efter bebisen är ute och jag har kommit igång igen, blir till att träna upp både hennes och min kondis *hahaha*.

Idag har jag även hunnit med en sväng till Grevagården för att titta på 3-års test med Petra. Tyvärr missade vi dom som hade gått bäst och den hästen som vi helst ville se så det var lite synd - å andra sidan är det alltid roligt att titta på söta, valpiga unghästar ;o). Vi åkte även och tittade på Petras fina -07:a. Blev helt fascinerad av hur mycket större än Melrose hon var!! Det var jättekul att se henne, är nog minst 1 år sedan jag såg henne sist - hon hade blivit jättefin!!! Här kommer ett par bilder (är rätt säker att Petra inte misstycker *s). Tyvärr var damen mer sugen på att busa med 1-åriga valacken i hagen än att posera fint för att visa hur fin hon faktiskt är, men tycker ändå att jag fick en bra exteriörbild :o)


Hilma 10 juli



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0