Samlad uppdatering

Den här veckan har varit fullständigt verrückt!!! Har haft huuuur mycket som helst att göra med "föl-ledig" i måndags, leverantörer på besök i 2 dagar, allt det dagliga med akuta serier som måste orderläggas och dessutom är jag fadder för en ny kille här på gruppen och man vill ju hinna hjälpa honom också *puh*... Ovanpå detta är ju den lilla grejen att man faktiskt hellre hade haft semester och varit hemma med den lilla gosegrisen ;o). Men, men det är bara att bita ihop - nedräkningen säger att jag har bara 33 arbetsdagar kvar! Så denna gången blir det ett sådant där trist inlägg där jag betar av individ för individ...


Selene

Som denna underbara häst växer i mina ögon!!! Det är helt otroligt, hon är som skapt att vara mamma och det är verkligen en fröjd att se henne. Av den anledningen hade jag gladeligen betäckt henne i år igen, men samtidigt så är det dags för henne att få visa vilka övriga fina egenskaper hon besitter i egenskap av ridhäst. Hon är verkligen en jättetrevlig häst att rida och det ska bli kul att sätta igång henne igen. Hmm... Kom just nu på en grymt bra idé - nästa år planerar jag ju att betäcka Melrose, kanske skulle jag betäcka Selene igen då - så har jag fölkompis per automatik? Om jag ens vågar betäcka någon igen nu när det har gick så bra med dräktighet och fölning?! Men det tåls allt att tänka på! Får resonera med Petra om hon promt vill ha tillbaka Selene nästa år...


Fiorello

Denna lilla charmiga varelse... Det verkligen värker i hjärtat på mig när jag tittar på honom. Han är jätteduktig när vi ska in och ut varje dag, går duktigt med grimma och grimskaft (visst försöker han sätta av i full kareta ibland, men sansar sig snabbt och går som en liten hund bredvid mig *s). Han är GRYMT social och framåt, ganska tuff och väldigt nyfiken - idel härliga och bra egenskaper! Är så nöjd med min lilla röding *dreamy*


Ella

Det är inte utan att man misstänker att Ella är lite avundsjuk på Selene, hon (och alla andra hästarna också för den delen) är jättenyfiken på Lillman och det är ganska underhållande att se denna fascination. Har fortfarande inte hämtat mig själv riktigt efter fölvak och annat så jag har inte kommit upp på henne igen ännu, men försöket hålla igång henne så gott det går. Vi går på långpromenader ute, tömkör och longerar. Planen är att jag ska rida i helgen och försöka klura ut en smidig lösning så jag kan börja löshoppa henne en gång/v. Det som är skönt är att innan var jag jättestressad över att "Ella tappar så mycket i ridningen nu när jag är på smällen", men det har helt försvunnit och jag märker att Ella har hittills inte tappat ett smack i kroppen (möjligtvis kondis) och mår riktigt bra... Det löser sig! Däremot är jag mer än lovligt sjuk på att rida en redig dressyrträning och få alla dom kickarna... Det är något som jag VERKLIGEN saknar just nu... Man kan inte få allt tyvärr :o(


Melrose

Min lilla Melrose som bara över en natt gick från bebis till ganska färdig unghäst... Man kan nästan säga att Fiorello "stal" Melrose mediatid som stallets lilla gullungen ;o). Men det som är roligt är att Mellis verkar vara på gång, hon vill gärna börja aktiveras så jag har börjat med kortare promenader och tänkte se om jag kan fixa ett träns till henne i helgen så hon får börja testa bett. Tänkte försöka komma igång med löshoppning på henne också. Hon har varit lite värmesnuvig ett tag men det är i princip borta nu tack och lov. Var lite nojjig ett tag där med Lilleman men det verkar ha gått bra *peppar, peppar*


Katterna

Båda mina raringar mår bra, dom har varit väldigt flitiga med att fånga möss det sista! Har i princip presenterats en mus dagligdags - duktiga tjejer! Däremot har det börjat bli jobbigt med fästingar, särskilt Göris har haft en herrans massa på sig :o( men nu har jag fått köpt sådana där "fästing-droppar" som jag ska ta på dom. Får hoppas att det blir bättre, har ingen som helst erfarenhet av sådana...

Insåg nu när jag satt med min uppdatering att många pållar blir det *hihihi*....



Kommentarer
Anonym

du glömde Gustav .... // Annika

2009-05-08 @ 17:36:11
Jennie

Hahaha, tänkte faktiskt ge honom ett EGET inlägg men något kom emellan och jag hann inte ;o)

2009-05-08 @ 22:59:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0