Hur blev jag en morgonmänniska?!

Det är den stora frågan just nu! Jag, som ALLTID varit segare än segast på morgonen har inga som helst problem att skutta upp med tuppen på helgerna och dra igång gårderiet ;o). Faktum är att min ät och sov-klocka har siktat in sig på mellan 06:34-06:48 för däremellan vaknar jag VARJE dag oavsett när jag gått och lagt mig eller om det är vardag eller helg... Som en händelse passar det ju ypperligt att morgonfodra hästarna då ;o).... Misstänker att det är just den aktiviteten som kittlar mitt undermedvetna och det är just därför jag vaknar vid den tiden... Nu kan jag väl hålla med om att det inte är UR-tidigt, men tro mig - det är tidigt för att vara mig!

Sitter här i soffan och gottar mig, hästarna är ute, Gustaf har åkt till Tidaholm med en kompis för att kolla på en bil (fråga inte), jag sitter här å äter frukost och surfar. Rätt okey faktiskt. Sitter och klurar på om idag är dagen jag ska göra ett ryck och förbereda hallen för målning, dvs göra det där urtråkiga som att maskera lister osv... Med tanke på att det finns 8 (!!) dörrar i hallen så lär det ju ta sin lilla tid. Men tänk vad skönt det måste vara när det är gjort, då behöver jag bara pipa iväg till affären, köpa färg och börja svabba på :o)... Hmmm... ska nog fundera på detta över en kopp te *s.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0