Dessa underbara ögonblick!

Något utav det mysigaste jag vet är vissa helgmorgonar, när jag öppnar dörren för att gå ut och morgonfodra hästarna och det är så där underbart lagom väder, inte ett ljud ute förutom några fåglar som kvittrar, Sally leker på gårdsplanen med en mus hon har fångat och jamar stolt så matte inte missar detta ;o).... Därefter, går jag in i stallet och välkomnas av hästarnas djupa, dova morgongnägg som talar om att "matte ge oss mat nu, lite sen måste du allt vara"... Alla hästarna sticker ut huvudet ur boxdörren och tittar otåligt men ändå nyfiket. Till och med Fiorello lyckas nu få fram mulen i boxöppningen och vill göra som mamma... Ser såklart jättekul ut när det enda man ser är han lilla mulspets men samtidigt blir man imponerad av hur fort han växer! Gördis kommer och vill gosa medans Sally nu har kommit in med sin fångst och retar syrran allt hon kan... Gördis spelar oberörd och gosar in sig mer i mattes famn...  Åh, vad jag älskar att bo så här...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0