Dags för samlad uppdatering igen!

Vad händer med dagarna egentligen? Har MASSOR att göra men det känns inte som att jag hinner med ens hälften :o( känns som att jag skulle behöva ytterligare en 3-4 timmar på dygnet. Igår hade jag tagit semesterdag och av någon anledning lyckades jag inte ens få motionerat Ella... Visserligen hade hon x antal tokryck i hagen så det kändes som att hon sprätte ur sig mer energi på det än om jag hade jobbat henne - men ändå?! Faktum är att graviditeten börjar sätta lite käppar i hjulet för mig nu, och det är otroligt frustrerande om man heter Jennie Ljunqvist! Inser ju att jag måste lyssna på min kropp och vila om den säger att jag ska vila - och det gör jag - det är liksom därför jag inte hinner/orkar allt jag vill. Och det är MINST 8 veckor kvar till leverans, hur ska detta gå?! Nu har jag börjat få problem med vatten i kroppen, fötter, ben och händer svullnar... Förmodligen svullnar andra delar på kroppen också men det är dessa som "känns" mest för mig. Har även fått lite problem att sova men det är faktiskt mer relaterat till att det är som en bastu hemma på ovanvåningen för tillfället, förstår inte varför för SÅÅÅ varmt har det ju inte varit ännu. Hur ska det då bli till helgen exempelvis när det ska bli minst 20 grader ute?


Annars är det bra med pållarna. Ella tycks trivas med att gå på halvfart, är väldigt positiv till det mesta. Igår fick jag ÄNTLIGEN friserat av henne den hemska "travar-manen" som vuxit ut, kändes heeeelt underbart. Fick även ansat öron-hår-spret och hovskägg så nu är hon riktigt presentabel igen. Ett ordentligt bad på detta och hon ser ut som värsta tävlingshästen igen ;o) men det ska jag faktiskt förskona henne från nu i sommar. Hon kan gått ha lite extra fett i pälsen mot alla flygfän...


Melrose är på hugget! Hon har ju blivit ihopsläppt med Selene och Fiorello för att agera lektant - än så länge har hon knappt hälsat på Fille då Selene är ganska så överbeskyddande ;o). Men det ger sig nog. Däremot börjar Melrose bli lite rastlös, hon älskar när vi har varit ute på promenader och vill knappt gå in i stallet igen ;o). Tänkte jag skulle försöka börja göra lite mer med henne, ska börja med att sätta ihop ett träns så hon kan börja vänja sig vid bett. Sedan håller vi på och utökar våra promenader så dom blir längre och längre. Kossorna är knappt farliga längre så hon lär sig fort. Är ju dunder när man har Ella med som "ledarhäst" som ställer sig 1 m från där kossorna står och börjar mumsa gräs vid vägkanten - blir ju liksom tramsigt om Melrose skulle försöka vara rädd då... *hahaha*


Selene är som sagt mest mamma nu, och hon gör det med den äran! Fiorello börjar mopsa sig mer och mer men Selene verkar ha ett hav av tålamod att ösa ur ;o). Hon är verkligen i sitt rätta element just nu och det är inte utan att man blir sugen på att betäcka henne igen! Men med tanke på att jag inte klarar av att sälja verkar det dumt, har inte utrymme för fler hästar tyvärr...


Fiorello växer så det knakar, han är ur-social och charmar de flesta som hälsar på ;o). Nu är det knappt att han ens försöker bita matte när hon ska stretcha benen ;o). Benställningen är mycket, mycket bättre och det kommer nog inte bli några som helst problem framöver! Ska försöka få lite foton på honom i helgen, nu är han ju redan 1 månad den lilla skrutten - är nästan sjukt vad fort det har gått :o)....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0