Annars då?

Ja, det har ju varit liiiiite fokus på Fiorello det sista ;o) - sorry, men jag är helt såld på den lilla skrutten så ni får helt enketl stå ut - eller sluta läsa min blogg ;o)... 

Idag har hovslagaren varit här och justerat hans hovar, var inte jättepoppis men han accepterade det och uppförde sig riktigt, riktigt bra och jag var jättestolt över honom. Har ju försökt öva med att man får ta överallt på honom så varje dag tar jag på benen och öronen vilket verkar ha gett utdelning :o). Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig med hovar och benställning men just nu ser allt bra ut efter duktiga hovslagaren gjort sitt!

Ella har varit ljuvlig det sista, hon är väldigt tillfreds med tillvaron (dvs lite lagom med jobb), hon kommer galopperandes när jag ropar på henne och är jättepositiv när vi arbetar. Skulle önska att jag kunde lite mer vad det gäller tömkörningen för det hade varit kul att komma ifrån volten  - men jag orkar inte springa runt i paddocken tyvärr ;o). Jaja, det blir som det blir - huvudsaken är att vi håller igång hyfsat iaf :o)

Melrose tycker det är jättekul att få börja grejsa lite, tänkte utnyttja långhelgen och plocka ihop ett träns till henne så får hon börja testa ha bett i munnen. Har även fått hem min Albionsadel så ska testa den på henne, hade varit suveränt om man hade sådan tur att den passar henne! Håll tummarna!

"Albin" lever rövare i magen, helt fascinerande hur mycket dom orkar hålla på! Har insett att det är inte sådär jätte-lång tid kvar och jag är fortfarande i någon slags förnekelse stadie. Får försöka börja tänka på att det faktiskt är en bebis på gång till vår familj så man kanske har fattat det hyfsat lagom till leveransdatum?! ;o). Vi har tack vare snälla vänner och familj lyckats få ihop lite prylar iaf, har en grymt imponerande samling med skötbord, spjälsäng och bilbarnstol. Sedan har vi fått en låda med leksaker och barnvagn ska vi låna av min kusin. Perfekt! Vi har köpt lite kläder och det är väl ungefär det... Är det något annat man behöver fixa innan?? Kanske en sådan där bärväska eller vad det heter? Man kanske inte vill behöva använda barnvagnen när man ska lämna BB?? Får väl surfa lite, misstänker att man kan hitta en checklista någonstans... Precis som jag vill ha det ;o)

God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0