Wonderbaaaar...

Ja vad mer kan man säga om en fantastiskt rolig träning, på en ljuvlig och ridbar häst???? Världens Bästa Ella slår till igenom och gör matte gråtfärdig av lycka :o). Nu kanske inte ni tycker det är så märkvärdigt när ni ser bilderna men vi hade ett så fantastiskt roligt träningspass igår och Ella var en miljon - gånger 10 - minst!! :o)

Blir så himla, himla glad att jag fortfarande kan få ett sådant pass där vi kan gå in och jobba med ALLT utan några större problem (pilotens andfåddhet undantagen *s). Hon var helt i mellan hand och skänkel, jämn på båda tyglarna, reglerbar både framåt och bakåt, tog halvhalter som aldrig förr, kunde göra riktiga samlingar och tempoväxlingar i galoppen och var bara alldeles alldeles underbar... Är lite surt att man snart inte kommer kunna rida på ett tag för just nu är det sååååå fantastiskt roligt!!! Men jag njuter så länge jag bara kan... ;o)

Framridning


Travjobb


Ellas specialitet , dvs sidvärts rörelser ;o)


Galopp, tyvärr i "fel" språng för fin bild men det var skralt med osuddiga bilder tyvärr...


Kommentarer
cathrine

Det är lycka långt in i själen. Ibland räcker det med det lilla. Häromdagen insåg jag att efter 4 longeringstillfällen så satt alla gångarter i bägge varven, halterna satt klockrent, och sadel o träns träningen gick som en dans på lilla Clawfinger... SÅ han får nu 2-3 veckors välförtjänt vila innan vi börjar så smått med allvaret. DET fick mig att känna bubblor i magen av lycka, att få veta att jag haft rätt känning om den unghingsten sedan dag 1:)

2009-03-20 @ 08:27:23
URL: http://perferetobdura-ancan.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0