Fredag - slö som vanligt ;o)

Är märkligt att man är så slö på fredagar - eller "man" - JAG är slö! Egentligen borde jag planera för vilodag på Ella på fredagar men i och med att jag skulle till Belgien på tjänsteresa i veckan, som blev inställd i sista sekund så blev denna veckan helt uppåner. Ella vilade i onsd, jag hade tänkt att rida igår tors men när jag kom hem var det halvstorm ute och med en vilodag på Ellan så är det av ren självbevarelsedrift man väljer att aktivera henne från backen. Dagen till ära blev det longering med inspänning och Holy Cow vad min skrutthäst kan bralla!!! Vi behöver ju inte oroa oss för att vi inte har en harv till paddocken - om man säger så ;o). Men efter en stund hade hon sprallat av sig det värsta och kunde börja slappna av lite. Så det blev rätt bra ändå...

Idag var det däremot dags att rida, men när jag kom hem var jag väldigt, väldigt sugen på att bara gå in och lägga mig på soffan - men jag var ståndaktig och fixade ordning Ella och tog ett ridpass i paddocken. Hon är lite ful med sin högerbog som hon mer än gärna pluttar ut hela tiden, men när man får ordning på den känns hon kanonfin. Det blev ett kul ridpass och jag var grymt nöjd med mig själv som ryckte upp mig och gjorde något vettigt med min häst. Var extra kul idag för Ella var på väldigt bra humör, vilket visar sig tydligt genom att hon blir en liten busunge. Man ser verkligen att hon har glimten i ögat och att hon "hittar på hyss" för att retas lite... När man "grälar" på henne för "hysset" är det nästan så hon skrattar åt en och vill gosa... Låter kanske inte så speciellt men det är en himla mysig liten ritual och jag älskar när hon är på det humöret - maken till häst med humor får man leta efter ;o)...

Sleep tight folks!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0