Klen-Fia svamlar...

Är nu inne på min tredje dag där jag ligger däckad i soffan framför TV'n, snörvlandes och nysandes... Vill inte att gnälla men det var riktigt länge sedan jag var så här kass och det börjar kännas väl segt. Börjar bli hungrig och vi har inget "färdigt" hemma vilket känns lite jobbigt, orkar ju inte ställa mig och fixa något nu...

Har såklat inte blivit något gjort med Ella på flera dagar, hon får ta en liten paus när matte är krasslig denna gången... Inte för att hon ser ut att lida för det, går och gottar sig i nya hagen vi gjorde till dom med "lillasyrran" ;o). Selene får gå bredvid ett par dagar i en fålla, har dragit av sig 3 skor på en vecka och hovslagaren var ute igår för andra gången, finns snart inte så mycket kvar där man kan få på en sko och hon kan verkligen inte gå barfota då hon blir tok-öm! Vågar inte riskera något nu med bara 4 veckor kvar till "leverans" (ser värsta scenariot framför mig att hon drar av sig sin ena sko och det inte går att få på någon ny, så hon avlastar på andra hoven och får typ kotledsinfektion eller nåt... Kan ju inte åka iväg med henne nu och behandla är ju inte läge)... Nej, hon får stå där idag och om det är ok underlag imorgon gå ut med dom andra igen ;o). Nu står hon torrt och "olerigt" och hon verkar väldigt nöjd med sin fålla faktiskt - att få vara lite själv, har varit ganska grinig på dom andra ett par dagar. Melrose är brunstig och är gör-jobbig, går bara och knuffar och bökar på dom andra. Ella har också gått igång med brunsten och Selene verkar mest tycka dom är jobbiga... Nu har hon alla kompisarna nära, men ändå så hon kan få lite lugn och ro. Brio är skadad och står på fålla hon också tyvärr så dom är verkligen samlade allihopa... Märks det jättetydligt att jag har dåligt samvete för att hon får stå på fålla ett par dar??? ;o) 

         
Passade på att ta en bild från mitt fönster här vid soffan, är en ganska mysig utsikt ändå :o). Ella och Melrose tyckte det var jättespännande när matte hängde ut från fönstret för att fota *s.

Har förrsten blivit tillfrågad av en av grannarna om vi vill arrendera lite mark av dom, och det har slumpat sig så att det var EXAKT den marken som jag har gått och trånat efter det året vi har bott här! Hade varit en perfekt sommarhage i anslutning till skogen, kuperat, torrt och vi ser dit från ovanvåningen - med kikare kan jag ha järnkolla på hästarna *hahaha*. Är kanske 1-1,5 km bort... Vi tänkte gå bort och kolla lite närmare på det när jag blir frisk! Bra va?! :o)


Kommentarer
Becca

Jag håller med dig! Har inte heller vart såhär sjuk på länge, fy fan säger jag bara. Inte alls roligt, nu när man måste hålla igång båda hästarna :)

2009-03-25 @ 17:17:49
URL: http://beeccis.blogg.se/
Syrran

COOLT! med marken. Hur grymt som helst om det blir så. Du pratade ju så om den när vi var ute på vår fina promenad. Jag håller tummarna. Krya på dig! Kram! :0)

2009-03-25 @ 19:55:20
Anonym

Becca - är verkligen RIKTIGT synd om oss ;o). Hoppas du kryar på dig snart!



Siss - Jag vet!!! Är kanon ju, jag hoppas vi fixar något med det. Syns på söndag, kram!

2009-03-25 @ 20:19:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0