TRAGEDI

Jag vet inte annars hur jag ska beskriva morgonens händelse... När jag var ute och morgonfodrade hästarna var bara ena katten där och det är något som tillhör ovanligheten! Normalt sett har jag bägge busfröna på plats och tigger om uppmärksamhet ;o). Jag ropade ett par ggr på Gördis och efter en stund kom hon - med en STOR & TJOCK mus i munnen - hon var hur mallig som helst och försökte prata lite med mig trots att "munnen var full" ;o). Berömde henne massor och hon mallade sig big time, Sally stod bredvid och tittade med stora (förmodligen avundsjuka) ögon på syrran...

Mitt i stallgången låg ett hönät med en slatt hö kvar som jag tagit ur en av boxarna och såklart var Gördis tvungen att lägga musen precis, just där... Och lika såklart lyckades ju musen gömma sig i den lilla höslatten så Gördis kom inte längre åt den *suck* så matte fick rycka in och "ruska ur" musen som såklart landade på golvet och pep iväg fort som attans - in under en boxdörr och naturligvis helt "rätt" box där det finns en liten mus "get away" i ena hörnet... BEHÖVER jag förklara exakt hur förtvivlad Gördis blev?!?!?! Hon hoppade mot boxdörren men med häst i boxen och musen redan säkert ville jag inte släppa in henne och jag tror hon gick och jamade i vemod i säkert 10 min innan hon lugnade ner sig... Kan iofs förstå henne, det var nog den största musen hon tagit hittills men "så går det när man leker med maten... " *hahaha*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0