Nu är det inte långt kvar!!!

Selene har gått 300 dygn under sin dräktighet och nu är det verkligen inte alls långt kvar!!! Här är sista bilden från serien om fostrets utveckling som jag visat under hela dräktigheten och denna bild motsvarar ungefär dygn 320:


"Inom en vecka eller så, så utvecklas fostrets lungor så pass mycket att den kan överleva i den "riktiga världen". Fostrets ben har stärkts till den grad att de kan använda dem för att bära sin kroppsvikt. Pälsen har gått ifrån att vara tunn till en mer robust päls som fölet har när den föds. Så långt som utvecklingsmässigt så är fölet "färdigt". Du får chansen att träffa ditt stos nya föl inom några dagar eller veckor. (Normalt dräktighet hos ston går mellan 320 till 365 dygn)".

Vi har alltså kommit så långt att nu snackar vi VECKOR!!!! Behöver jag säga hur nervös jag börjar bli, hur mycket jag hoppas att allt går bra och hur nyfiken jag är på vad det blir, att se en fölning, hur Selene kommer hantera det? Om Selene kommer vara lika bra mamma som jag hela tiden misstänkt?? Frågorna är många och snart vet vi! Tjohooo...

Vill ni läsa hela utvecklingen samt se alla bilderna finns dom här: http://connemaraponny.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=1cfd5d35-7aa7-4cf6-bcba-515e7c970aef


Kommentarer
Gustaf

Och jag har öppnat "Att bli med föl"-boken

2009-03-05 @ 16:32:48
Jennie

"Öppnat" eller har du även läst?? ;o)

2009-03-05 @ 20:57:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0