Nolltolerans!

Mattias Flink har tydligen begärt resning för att få en tidsatt dom, idag är han dömd till livstid utan "slutdatum" så att säga. Anledningen till att han begär detta är för att han tycker att domen utan slutdatum är "ej i enlighet med svensk lag" och "alla ska behandlas lika"... Skulle han väl tänkt på innan han sköt ihjäl 7 personer!! Mig veterligen är inte det heller "i enlighet med svensk lag" att skjuta ihjäl människor till höger och vänster...  Personligen tycker jag det är helt rätt med livstids fängelse för en sådan person, oavsett om han hade psykiska problem när det hände - desto större anledning att hålla honom bakom lås och bom tills han lägger näsan i vädret... Varför skulle han få en ny chans? De 7 personer han sköt ihjäl helt utan anledning, vad fick dom för chans???

Vad jag har svårt att förstå är det svenska straffsystemet. För om han nu skulle få tidsatt dom i 24 år så blir han frisläppt efter 16?!?!? Why? I min värld är 24 år just det - 24 år...???

Mer info finns här: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article4757705.ab

Tycker allt det här är sorgligt hur man än vrider och vänder på det... :o(


Kommentarer
Sara

Och jag håller såklart inte alls med och tycker inte att han skulle blivit dömd överhuvudtaget, jag tycker inte det hör till en rättsstat att sätta svårt psykiskt sjuka människor i fängelse - även om de senare blir friska.

2009-03-27 @ 22:53:29
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Jennie

Hahaha, varför är jag inte förvånad ?! ;o)

2009-03-28 @ 19:40:14
Jennie igen

Egentligen bryr jag mig inte om han sitter i fängelse el på ett psyke - bara han sitter instängd resten av livet för det han gjorde. Kan inte tycka någonstans att han har rätt att bli frisläppt igen, sjuk el ej...

2009-03-28 @ 20:15:11
Sara

Fast, det är ju både lite knasigt och lite kostnadsineffektivt att vårda någon som är frisk? ;-)

2009-03-29 @ 09:38:31
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Jennie

Jojojo, men då får han väl flytta till finkan när/om han blir frisk ;o)

2009-03-29 @ 20:07:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0