MÅSTE man inse sina begränsningar...???

Som ni kanske vet så har jag på senare tid haft ett återkommande problem - och det är kläder! Finns inte mycket i garderoben man får på sig längre vilket har lett till ett MYCKET begränsat urval (tack och lov fick jag en hel bunt med gravidkläder av Alex, vilket helt klart har underlättat mitt lidande - tack, tack!!). Det som bidrar till problemet är att jag har ett jobb där man tyvärr inte kan komma med mjukisbyxor och t-shirt med tryck på hela framsidan (tyvärr!!! För det hade varit en dröm *s) man måste hela tiden försöka se "representativ" ut... Den svåra balansgången är att ser just representativ ut utan att gå i trökig kostym vilket väldigt många som gör... Tycker att jag har hittat en balansgång där med min "vanliga" garderob - ni vet den man inte ens är i närheten av att få på sig längre ;o) vilket såklart har upparbetat ett stort missnöje över min numera skrala garderob.

Men igår var jag och syrran på stan! Hon hade deklarerat att hon ville ge mig en "gravidpresent" i form av klädesplagg och vi hade siktet inställt på en av de otroligt få "gravid boutiquer" som finns i stan, OCH som jag fått rekommenderat att de ska ha snygga grejer som inte ser ut som pensionärskläder (vilket de flesta mammakläder man hittar tycks göra). Visst var det en del fina saker där, lite Odd Molly över vissa - men JÖSSES sicka priser!!!! De var t o m dyrare än Odd Molly it self ;o) och där måste jag säga att jag drar min gräns... Tänker inte spendera astronomiska summor på kläder jag kommer använda under en så begränsad period av mitt liv! Vi hittade däremot en jättesöt topp som man även kan använda utan gravidmage och den slog vi till på... Detta blev min present från syster, puss på dig :o). Den var skitfin även om det var en färg jag faktiskt inte använder så mycket. Så då kom jag på den brillianta idén att vi skulle gå till Pilgrim och köpa matchande örhängen - det blev 2 par till mig och 2 par till syster ;o). På väg därifrån hittade vi en boutique med ursöta bebiskläder och syster "blev tvungen" att köpa en liten sprakdräkt med matchande mössa - som jag dyrt och heligt lovade skulle bli bebisens FÖRSTA outfit ;o)... Och så fortsatte det ;o). Efter 6,5 tim på stan, 3 överdelar, 1 linne, 1 kofta, 2 scarves, 2 örhängen, en bebisoutfit , 1 ansiktskräm och 2 fika pauser senare var det dags att åka hem (mest för att affärerna stängde *s).... Vi hade en toppendag och nu är det nog bokat att detta var en aktivitet som ska upprepas med jämna mellanrum ;o). Vi är alldeles för dåliga på att hitta på saker själva jag och min syster... 

Ringde Gustaf som hade maten på bordet när jag kom hem *pluspoäng*. Planen var att äta, ta en liten paus och sedan ut och hitta på något med Ella... Hahaha, eller hur?! STENSOMNADE på soffan och vaknade vid halv 10!!! Gick ut och kvällsfodrade hästarna sedan in och la mig igen... Tydligen orkar man inte så mycket som man tror längre, och jag tycks inte vara så bra på att inse mina begränsningar! Vet att jag frågade syrran flera gånger när jag drog runt henne både här och där "orkar du? " varpå jag fick svaret - "orkar DU??". Tänkte inte så mycket på det då... *hahaha*. Jaja, inte så mycket att göra, är väl bara att inse att man inte är lika tuff längre ;o)

Nu är det dags att packa ihop sig och åka till mormor som fyller år... Hmm... Frågan är vilken av alla mina nya fina kläder jag ska ta på mig... *hehehe*


Kommentarer
Ann-Marie

Kul att du hittat lite kläder...Kan säga att när bebisen väl kommit kommer du förmodligen hata dem. Jag har sparat ett fåtal av mina och det känns fortfarande (2,5 år senare) som jag aldrig vill se dem igen.

2009-03-08 @ 22:27:23
Jennie

ÄLSKAR min rosa fina kofta ex och den turkosa toppen jag fick av syrran.. Dessutom är bägge plaggen sådana jag KAN använda utan att vara med barn... Vi får se hur jag känner för dom efteråt ;o)

2009-03-09 @ 09:42:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0