LYCKA!!

Det finns inga ord att beskriva hur mycket jag älskar min häst en dag som denna... Jag svävar på fluffiga rosa moln i skinande sol, ovanför ett turkosblått hav med fågelkvitter och färglada fjärrilar omkring mig. Förutom molnet jag svävar på finns inga andra moln på min klarblå himmel och det är alldeles, alldeles underbart....


"Vilken häst" kanske någon undrar, vilken häst är det som kan frambringa dessa ljuvliga känslor... - jo, det är Världens Bästaste, Goaste, Duktigaste och Finaste Esmeralda såklart... Mitt hjärtas fröjd och glädje (förutom när hon stökar *hahaha*)...


Som jag berättat tidigare har vi backat lite i ridningen, då jag inte orkar "ta henne vidare mot nya utmaningar och utbildningsmoment" har jag istället fokuserat på takt och tempo, övergångar och tempoväxlingar - allt för att få bättre stabilitet och styrka. Har ju personligen varit väldigt, väldigt nöjd med ridningen och Ella, hon har känts väldigt positiv och fräsch... Allt detta berättade jag när jag kom till tränare A igår och menade på att det kanske inte är höjden av lycka för en tränare med en elev som är på smällen och gärna helst rider lätt i traven, inte kan/orkar jobba vidare med samling och vill ta paus lite titt som tätt... Men A är lika positiv som alltid och tyckte vi skulle börja iaf... Efter ett FANTASTISKT trevligt ridpass, där Ella visar sin bästa trav hittills, är som smör i sidorna, vaken för skänkeln, skummar och löddrar som en rabiessmittad hund så utbrister A att "hur kan du säga att ni backat av - ni har ju tagit ett jättekliv framåt?! Det är ju så här jag vill ha er"... Fick massa beröm att jag fixat till min sits i lättridningen (vilket jag har varit skrämmande kass på innan) och att jag inverkar mycket bättre nu vilket tydligt syntes på Ella. KUUUUUL!!!!! :o) Vi kunde t o m rida 8-volter i galopp, vilket innebär förvänd galopp på volt - något som vi på långa när inte har grejat innan då varken jag eller Ella har orkat av olika anledningar... Så där ser man vad lite basic träning kan göra! Både häst, ryttare och tränare var väldigt, väldigt nöjda när passet avslutades och väl hemma somnade jag direkt och sov som ett barn hela natten med fluffiga söta drömmar... *underbart*

                     



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0