Lovely weekends!

Jag verkligen ÄLSKAR helger!! Inga tider att passa, inga krav eller måsten... Däremot en hel del "vill göra" projekt ;o)

Just den här helgen har vi varit enormt duktiga, har haft storstädning i Ellas box, vet att några som läser här har erfarenhet av hennes box och den är inte direkt den roligaste boxen i världen, den har jag fått för mina synder *hahaha* (fick höra i gamla stallet, där det stod 40 hästar att Ellas box var TOP 3 över värsta boxen att mocka ... ger ju en liten fingervisning *s), tycker iofs att hon har blivit betydligt mycket bättre men lite då och då kräver den lite extra "omvårdnad" ;o). Vi har dessutom totalsanerat Selenes box, det är något man ska göra inför fölningen och jag tror vi körde ut säkert 15 skottkärror!!!  Men det kändes väldigt skönt att checka av det från listan. Det och vaccinering/stelkramp som vi fixade i fredags. Nu är alla stora förberedelser klara så nu är det bara att vänta och hoppas!!

Selene har tappat ena framskon och är JÄTTEÖM i hoven!!! Känns lite jobbigt med tanke på att skorna ska av innan fölningen. Tänkte först se om det funkade och istället dra av den andra också, men med tanke på hur öm hon är så vet jag ärligt talat inte... Hon är ju TUNG just nu och jag vet inte om det är bättre att låta henne ha framskorna på sig, även över fölningen... Risken är ju att dom skadar fölisen, men det gör dom väl ändå även om dom skulle trampa på den med nakna fötter??? Hmmm, svårt! Åsikter något?

Ella har varit ljuvlig! Blev att hon stod 2 både tors (snökaos) och fre (vaccinerad + matte jobbade till 20) så jag longerade henne igår och red idag. Är så fantastiskt trevligt att rida henne nu, hon känns härligt avspänd men ändå engagerad och bra tryck... Gjorde fin-fina skolor och skänkelvikningar idag, lite slö i galoppen men så har det ju varit en äkta vårdag idag med värmande gossig sol så hon var nog lite solseg ;o)...

Melrose fick vara naken idag och det såg så himla gott ut. Hon stod verkligen och gottade sig i det underbara vädret... MYSIGT! Hon var så där kelgosig som bara hon kan vara och jag blev kvar extra länge i leran ;o). Är tyvärr UR-TRÅKIGT i hagarna nu, men nu vet jag iaf hur jag vill göra till nästa vinter. Även om det inte är så kul just nu, känns det som helt rätt beslut att inte ha gjort något första vintern utan känna efter vad som kan funka bäst...

Några som verkligen gottade sig i solen var missarna. Sally ville inte vara med på bild idag (lyckades titta bort varje gång) men Gördis var för en gångs skull villig att posera för kameran ;o)

     
                                  Ahhh... gott...

     
                              ... mmmm....

    
                     .. här kommer tigern, passa er mössen....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0