En grymt bra födelsedag/bröllopsdag!!

Ja det är vad jag har haft idag :o). Började med att bästa mannen morgonfodrade hästarna, väckte mig med födelsedagspresent (en görsnygg Dior-klocka) och frukosten stod på bordet:o). Sedan hjälptes vi åt att släppa ut hästar, mocka och fixa. Därefter fixade vi lite hemma inför att familjen skulle komma på besök, Gustaf gjorde en kanongod kycklingsallad och till efterrätt åt vi bananpaj (den smarriga) med vaniljglass. Hade lyckats skrapa ihop hela familjen idag så det var pappa (och Casper då såklart *s), mamma med man, syster med sambo, lillebror och mormor och det var jättemysigt att ha alla här :o).

I presentväg var det en höjdare, som jag berättat innan har mamma lovat tapetsera och måla i sovrummet och arbetsrummet (plus köpt tapeter). Fick ytterligare presentkort av pappa på färgaffären (vilket är kanon för jag har hittat tapet till bebisens rum och vi behöver färg till hallen), fick presentkort av mormor på Duka (vilket också är kanon för vi ska komplettera upp våra tallrikar som finns där), fick en jätte, jättefin bukett med blommor av Lillebror som verkligen hade överträffat sig själv (misstänker dock att han fått lite hjälp i affären *s). Av syster med sambo fick vi en bukett jättefina långstjälkade rosa rosor PLUS "dom" (dvs syster med sambo) en hel helg för att hjälpa till med renovering hemma (kanon!!) så ni förstår ju att jag är hur nöjd som helst med årets födelsedag ;o). Att det sedan är nr 34 i ordningen är inget vi behöver gå in nämre på... *hahaha*

Vad vi däremot kan gå in på är att jag och Gustaf även firade vår första bröllopsdag :o). Tänk vad 1 år går fort! Och snart är det inte bara vi 2 längre, utan 3... Är en både märklig och häftig känsla... Har minst sagt varit ett händelserikt år ;o). I bröllopspresent fick Gustaf en bastu. Eller rättare sagt löfte om att vi ska fixa bastu så den finns på plats till vintern. Bastun är något som han verkligen saknat sedan vi flyttat och jag tycker verkligen det är något han är värd, när jag dessutom fick ganska trevligt besked i deklarationen så kändes det som en bra bröllopspresent till Världens Bästa Make :o) - I love you!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0