Världens bästa "present"

Har återigen fått inse att vissa saker funkar inte längre! I lördags mockade jag hage i 2,5 tim och i söndags ca 3 tim i strålande sol... Inte bra! Helt sjukt vad vatten man fick i ben, fötter och händer?! Tyckte så synd om mig själv när jag var tvungen att ligga inne som en strandad val i soffan med benen högt på en kudde så ni anar inte... Är ju attans alltså :o(. När man dessutom är fullpumpad med en massa märkliga hormorer i kroppen har man inte så hög toleransnivå utan börjar gråta för det mesta nu känns det som... Märkligt tillstånd det här....


Annars har det varit en ljuvlig helg med underbart väder och mys med hästarna. Vi har grillat på kvällarna och man har kunnat sitta ute länge, länge i underbart väder - härligt! Har tyvärr inte fått gjort så mycket som jag velat och jag glömde totalt av mors dag i min självömkan men fick ringt mamma i morse iaf så det blev liiite kompensation ändå hoppas jag. Får åka dit en annan dag istället helt enkelt.


Ella red jag i fredags, gick ur-uselt för jag var trött i kroppen och orkade inte så mycket. I vanlig ordning när man inte räcker till så började jag joxa med händerna och hålla på, så Ella blev lite missnöjd med matte - med all rätt! Är ju märkligt att man alltid försöker ta till hand-jox som en lösning när man hamnar i dumma lägen - jag VET ju att det inte funkar?!?! Puckat... Igår skrittade jag faktiskt ut med henne på kvällen när det var sådär underbart som det kan vara på sommarkvällar - och lugn - Gustaf gick med och hade grimskaf så det var ingen fara med oss... Dessutom var Ella så seg av värmen så hon orkade knappt skritta ;o). Däremot börjar det kännas som att det kanske är dags att sluta rida snart, vilket såklart känns som en STOR SORG!!! Känner att jag inte orkar och räcker till längre, ska testa någon dag i veckan och känns det inte bra så är det väl dags att ge upp det... Är bara att inse att man inte är "någon stålkvinna" som mamma sa... Hur osannolikt det än låter *hahaha*


Kan för övrig berätta att mamma idag berättade att hon har planerat att hjälpa mig med bebisen 1 dag i veckan fr o m september någon gång! Så jag får en dag där jag kan sova, fixa med hästarna i lugn och ro eller göra något annat vad jag nu vill - en "Jennie-dag" helt enkelt.... Känns om om det är världens bästa grej att ge en nybliven förstagångsmamma!!! Började såklart gråta när hon berättade det för jag blev så himla glad och tacksam - TUSEN TACK MAMMA!!!! Du anar inte vad en sådan sak betyder...



Kommentarer
Sara

Vilken perfekt present!



/Sara som dock klurar över hur "Kontrollbehovs-Jennie" skall kunna slappna av den dagen ;-) *retas*

2009-06-02 @ 09:25:02
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Jennie

Hahaha, misstänker att när man inte får sova normalt på nätterna så försvinner vissa sådana behov när dom mer primära blir tydliga ;o)... Så min gissning är att dagen ser ut: några timmar sömn, lite mat - och sedan rymmer jag ut i stallet och distraherar mig med ridning...

2009-06-02 @ 10:18:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0