Helgen kom, och gick...

Märkligt nog har jag inte rört datorn på hela helgen... Känns konstigt på något sätt, har ju varit mer eller mindre datorberoende det sista ;o). Jaja, det får bli en snabb-resumé istället...

I fredags lovade jag G att jag kunde släppa ut hästarna så han kunde komma iväg lite tidigare till jobbet då jag ändå var hemma. Han hjälpte mig med Selene och huliganen och sedan skulle han dra iväg - det SISTA jag säger till honom när han går in och hämtar sina grejer är "lås inte dörren" (då det som bekant faktiskt har hänt ett antal gånger)... Gustaf vinkar glatt när han åker iväg, jag släpper ut resten av hästarna och går in för att äta frukost... MEN... när jag ska öppna dörren så är den - just det - LÅST!!!!! *suck* Man tror ju inte att det är sant alltså!! Ringer G som precis har kommit fram på jobbet (och det kan tilläggas att jag är inte helt nöjd med situationen, att låsa ute sin höggravida fru som ännu inte har fått frukost tillhör knappast toplistan över populära grejer att göra) och förklarar att han får helt enkelt komma hem igen. Då visar det sig att han har ett viktigt möte som tar 30 min varpå den OTROLIGT TOLERANTA frun säger att det är lugnt och går ut för att mocka under tiden (ska ju ändå göras)... Tyvärr tyckte väl den gode Murphy att det inte var tillräckligt retligt för den gravida frun så han bussar ett migrän-anfall på henne också, som grädde på moset! Misstänker att Gustaf inte kände sig helt nöjd med sig själv när han hittar den höggravida frun, mitt i ett migrän-anfall, liggandes i hästens box med hö som huvudkudde och inlindad i ett fleecetäcke... Vad tror ni?! ;o)

Resten av dagen blev lugn, låg nerbäddad i sängen eller soffan och tyckte synd om mig själv ;o). Blev lite bättre på kvällen så jag gick ut och tömkörde Ella med bommar. Det var riktigt roligt och Ella såg fräsch ut. Känns skönt att hon fortfarande håller sig rätt bra i kroppen trots att hon inte jobbas lika mycket nu! Får hoppas det håller i sig ett tag till. Gustaf hjälpte mig med att bära bommar fram och tillbaka, packa höpåsar osv (misstänker att han fortfarande kände sig lite dum *s). Tyvärr hade Fiorello lyckats skada sig i hagen, han härjade runt som en tok och i stridens hetta hade han väl lyckats skrapa upp sig på insidan benet och hade en ca 1 dem lång skinnflådd, blodig reva... Är lite svullen men verkar vara ok annars. Gissar att det är något man får räkna med mer och mer med en yster hingstunge?!

Lördagen började lite bättre, jag fick frukost i tid och blev inte utelåst - tänk vad snabbt man sänker sina krav ;o). Fick röjt i klädkammaren, tömt ett skåp som stod i hallen som skulle bäras upp ppå ovanvåningen. Röjde lite i allrummet uppe där skåpet skulle flyttas till... Dessutom hann jag med en lunch på stan med Petra och vi var en sväng på IKEA där jag köpte lite bebis-prylar. Försöker ju jobba upp en känsla så man verkligen förstår vad som är på gång... Är lite svårt att förstå att man om MAX 2 mån (worst case om jag går över tiden) sitter hemma med en bebis så nu har jag börjat köpa lite saker för att se om det börjar smälta in ordentligt... Är konstigt, man kan tycka att sparkandet och bökandet i magen skulle vara orsaker nog att fatta men så är det faktiskt inte, iaf inte för mig. Men jag är ju lite trög ibland... Däremot blev det inget gjort med Ella utan jag pysslade en stund med alla hästarna och så fick det vara bra med det. Fiorello har svullnat upp i sitt ben men verkar må bra rent allmänt så jag har bestämt mig för att inte nojja mer över det. Hoppas det är rätt beslut...

Söndagen vet jag inte vad vi pysslade med egentligen. Känns som att vi inte fick ett smack gjort på fm, Petra och Jocke kom ut och hälsade på så vi hade tur och fick en härligt lunch i solen på altanen, sedan började det ösregna och hagla vilket var mindre kul. Men som sagt, vi hade tur innan dess för just när vi satt ute var det ljuvligt ;o). Med hästarna var det bra, gick på promenad med Ella och Melrose samt longerade Ella. Melrose hade lite mental träning i paddocken bland bommar och hinder då T hade byggt upp för att hoppa. Melrose fick knata över bommar på backen och blev t o m att hon hoppade ett litet sockerbitshinder (hon tyckte det var kanonroligt *s). Fiorello är tyvärr fortfarande svullen i benet men jag ser inte att han haltar eller har ont så jag låter honom gå ute hela dagen... *oooiiii*... Får hoppas att det inte blir något knas med det.

Vi hann med lite fix på kvällen innan vi säckade ihop i soffan framför en film...

Hej hopp!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0