Hur återberättar man detta så det blir bra?!

Jag har väldigt svårt att förstå en sak - i mitt stall har vi 6 boxar. På 3 av dessa boxar måste vi sätta en extra kedja för den inneboende hästen har klurat ut hur man öppnar boxen och går ut i stallgången (& ställer till oreda). Vet ni vilka hästar det är?! Jomen - självklart är det ju mina!!!! ;o) Förstår inte hur det kommer sig, har mina hästar damp?? Eller är dom bara riktigt smarta?? *hahaha*

Hur som helst, jag satt och tittade i monitorn på Selene och Fiorello (har ju fortfarande kameran i deras  box då Fiorello rullar fast lite titt och tätt) och PRECIS då, när jag gör en snabbkoll öppnar Selene boxen och knatar ut (hade glömt kedjan) tillsammans med Fiorello - jag får panik för båda stalldörrarna ut är öppna och min lilla rara fölis kan knata rätt ut och gå till vägen!!! Skriker förtvivlat till Gustaf som sitter bredvid mig i soffan som i sin tur kastar sig ut i stallet med mig efter (inte riktigt lika snabb *s)... Gustaf sprang genom stallet och jag sprang direkt till dörren ut mot vägen - som tack och lov hade blåst igen!!! Fortsatte runt hörnet och stängde den andra dörren och gick in i stallet. Den synen jag möttes av när jag kom in var HEEEELT OBETALBAR!!!! :o) Selene och Fiorello hade gått in i Clochettes box (mitt emot deras) som stod öppen och mumsade i sig hennes havre, Gustaf står bredvid och försöker få Selene att sluta - iförd t-shirt, kalsonger och träskor - Lilleman står bredvid och försöker nafsa efter Gustaf, Lilleman tyckte ju detta var gööör-spännande ;o)... Detta i kombination med att "faran" var över gjorde att jag skrattade så jag höll på smälla av för den synen var bara bäst... Hahaha, underbart!



Kommentarer
Mamma

Det är i sådana lägen man ska ha filmkameran.

2009-06-24 @ 10:14:49
Jennie

Jag vet, men det tänkte man ju inte på när jag trodde Lilleman skulle knata ut från stallet... Tyvärr - hade varit fantastiskt roligt!

2009-06-24 @ 12:16:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0