En myslördag i hagen...

Har varit ute och pratat med mina raringar i hagen precis... Var ju sådant fruktansvärt dåligt väder igår så dom gick inte ute så länge, så idag var dom rätt nöjda faktiskt. Fiorello har plaskat i vattenpölarna som han för första gången i sitt liv stiftat bekantskap med - det tyckte han var kul ;o)... Det BÄSTA idag - för den stolta matten då - var att jag för första gången noterade att Lillskiten börjar lägga till med hingstnacke!!!! Jätteläckert!!! Helt sjukt vad fort dom växer :o)

Annars var det rätt slöa hästar jag hade, Melrose ville helst klättra upp i knät och gosa, Fille ville iofs mest busa - men är ju  liiite rädd för stora Melrose så han är lite avvaktande när hon är för nära ;o). Skönt tyckte jag då han först kom galopperandes och stegrandes mot mig och riktigt ropade "tjohoo matte, kom så leker vi"... Söt! Är ju inte lätt för honom att förstå att jag inte leker sådana lekar ;o). Ella var SUPERSLÖ och stod och sov, Selene brunstig som få och tyckte att Långben och Clochette för en gångs skull dög att gosa med (hon brukar annars tycka dom är rätt jobbiga och jaga bort dom *s)... En allmänt lugn och skön lördag för hästarna i Ellabo kan man säga...


Hello...


Usch, kliar!


Brunstiga-Fia...


Inte lätt att försöka ta kort när hästen helst vill klättra upp i knät på en ;o)


Zzzz....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0