Bäddsoffa till nya gästrummet!

Var som sagt på IKEA i helgen och tittade bl a på bäddsoffa. Vi ska ju flytta gästrummet från ovanvåningen (ska bli Albin/Eric/Melkers rum) till nedanvåningen där det blir kombinerat arbets/gästrum. Planen är att ha en bäddsoffa istället för "riktig" säng och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad vilken utveckling bäddsofforna har gjort sedan jag sist köpte en! Hade ju en i mitt tonårsrum och den var ju riktigt obekväm faktiskt  ;o) men den jag hittade nu var både skön att sitta i som soffa, plus att det kändes som att man i princip låg i en helt vanligt säng och sov! Mycket imponerande!! Nu ska jag bara bestämma om det ska bli en rosa eller en randig... Egentligen tror jag den rosa kommer passa bättre in i rummet men det är lite svårt att visualiera innan man fått upp de nya tapeterna. Den randiga tyckte jag väldigt mycket om... Hmm... Får vänta och se hur det blir när tapeterna kommit upp men här är iaf kandidaterna:





Om det blir en 2-sits el 3-sits vet jag inte heller, får mäta och se vad som blir snyggast i rummet. Det är så himla roligt nu när det börjar ordna upp sig hemma! Nedanvåningen börjarfaktiskt att bli klar, är bara arbets/gästrummet kvar förutom det sista i köket. Vi ska iofs lägga nytt golv i hallen men det är inget som brinner och det är en ganska stor kostnad då vi är kära i ett golv som inte var helt billigt tyvärr. Det känns som att vi har andra saker som får högre prioritet innan dess, men det är heeeelt ok. Är ett sådant lyft totalt sätt så jag är så himla nöjd ändå :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0