Myrsteg går också framåt...

Sakteliga börjar kroppen återhämta sig och det känns som att orken kommer åter, myrsteg visserligen men ändå! Imorse var hovis här och fixade Fille, och jag kunde vara med å hjälpa till - vilket är STORT med tanke på att jag mest legat i soffan sen jag kom hem... Albin låg i vagnen utanför stallet och sov som ett sant A-barn :o).

Fiorello var också jätteduktig, han växer otroligt mycket i fötterna nu och de "felaktigheter" han hade från födseln är helt justerade - SKÖNT!! Det enda som är nu är att han vrider bakhovarna lite när han går (blir mer vridning när hovarna är långa) så Gustaf fick en lektion i hur han ska raspa på insidorna av hovarna för att justera och nu ska Fille raspas var 3-4:e dag.... Inte lätt att vara liten ;o).... Eller ja, ,så "liten" vet jag inte om han är längre!! Har ju inte umgåtts något med mina hästar denna vecka då jag varit så trött, så med en veckas "frånvaro" visade det sig väldigt tydligt hur mycket han har vuxit!! Han är utan tvekan minst 1 dm högre i manken än sist jag mätte honom! Ska mäta sedan för jag blev jättenyfiken :o). Han har fyllt ut över hela kroppen och ser mer ut som en liten häst än en älgkalv. Har inte blivit så där jättemycket mörkare och han har fortfarande MASSA fölpäls kvar att fälla av - börjar bli nervös om han hinner få av sig det innan visningen i augusti?! Hoppas det iaf!

En annan som växer är Melrose!! Hon börjar bli jättefin, har börjat släppa "tonårshullet" och smäckra till sig - ska bli jättekul att se hur hon ser ut efter denna växtperioden :o), hon är ju inte så långbent och lite kraftigare i modellen än Ella och Fiorello men jag tror hon kommer bli en liten goding.

Ella är jättemammig! Hon är helt fascinerad av bebislukten när jag kom ut och stod och snosade och gosade med mig hur länge som helst. Ella har ju alltid varit fascinerad och tyckt om barn så det ska bli kul att se hur hon reagerar på Albin när hon väl får träffa honom....

Åh, det är såååå skönt att vara hemma!!! :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0