Hästfjäsk ;o)

Okej - jag MÅSTE bara skryta om om min lilla prins - IGEN... ;o) Jag vet att det börjar bli tjatigt men han är ju sååååå duktig och jag kan inte låta bli ;o). Igår bestämde jag mig för att svampa av hästarna ute i hagen, och då självklart skulle ju även Fille få testa att svabbas av med kallt gott vatten på kroppen, och han stod som ett ljus! Verkade tycka det var riktigt skönt och ville absolut inte gå iväg när jag var klar. Det är vad jag kallar DUKTIG 2-månaders kille :o). När vi var klara hade jag ju inte hjärta att vara sträng utan han fick faktiskt leka med hinken - som belöning såklart *ler* och det tyckte han var jätte-jättekul!


Det komiska är att hästen ni skymtar i bakgrunden är Selene - Fille är rätt cool och inte sådär jätteberoende av mamsen ;o)



Det roliga är att jag har lärt mig en sak (kanske ganska självklart men det blev så tydligt igår) - och det är att passa på att välja rätt tillfälle att introducera nya saker så länge man har möjlighet att välja. Självklart hamnar man i situationer där man "måste" göra vissa saker, men igår var PERFEKT tillfälle att introducera vatten och svamp - även för Melrose. Hon har ju varit lite tramsig innan men även hon tyckte matte hade världens bästa grej på gång igår när vi svampade... ;o)

Ella var lite kluven på om det faktiskt var skönt eller ej, men efter en liiiten stund såg det ut så här:

Så jag misstänker att hon bestämde sig för att det var mysigt - den lilla gottegrisen... *s. Tack Christine för hjälpen! :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0