Mina rara djur....

Har blivit lite si och så med uppdateringar det sista... Tänkte köra en snabbrésume på djurfronten -

Tyvärr så mår inte Gördis bra! Hon verkar ha varit i slagsmål eller något (hittade en pälshög i en av boxarna) och vi letade som tokar efter henne. Till sist hittade vi henne och hon mår inte helt bra, verkar ha skadat sig antingen i höften eller ena bakbenet :o( hon haltar lite och vill INTE att man lyfter henne. Har stängt in katterna i sadelkammaren inatt så hon får vila i lugn och ro, så åker vi in till veterinären imorgon bitti. Bäddade riktigt gottigt åt henne med en fleecefilt på frigolitunderlägg så hon borde få det varmt och mysigt. Känns inte alls roligt att hon har ont men jag är så himla tacksam att vi hittade henne överhuvudtaget! Hoppas verkligen inte det är något allvarligt med min lilla misse... Sally däremot mår jättebra.

Ella mår bra men jag tror att hon vill börja komma igång lite. Förhoppningsvis kan vi börja lite smått nu i veckan med tömkörning och longering. Jag börjar känna mig rätt okey i kroppen, fortfarande lite öm "i mellangärdet" men annars ok. Ska bli väldigt, väldigt roligt att sprattla igång primadonnan :o)

Melrose verkar ha kommit in i en växtfas, är inte alls lika "nygräs-svullen" i kroppen utan börjar smäckra till sig... Ska bli kul och se hur hon artar sig efter denna perioden, borde hända en hel del med henne under hösten. Hon är fortfarande lika gosig och underbar i sättet och det känns bra inför kommande utmaningar ;o).

Fiorello växer så det knakar. Jag vet att jag har lovat bilder men det har regnat varje gång jag har haft möjlighet att gå ut de senaste dagarna och det känns inte så kul med bilder när dom är genomblöta. Men det kommer! Han har börjat mopsa sig lite så man har fått bli lite tuffare mot honom nu. Börjar även bli dags att öva på att gå vid sidan inför visningen om 2,5 vecka... Oooaaaahhh.... Blir spännande!!

Selene ser fortfarande grymt fräsch ut i kroppen. Funderar på när man kan börja greja mer med henne... Gissar att man kan starta när Lilleman är 4 mån?!  Det blir ju att sätta igång henne i september i så fall. Ska bli jätte, jättekul att se hur hon kommer igång och blir med lite ridmuskler - tror hon kan vara riktigt fin :o)

Annars har jag lite grejer som måste fixas med hästarna, Lilleman ska träckprovkollas, vaccineras, Ella ska vaccineras, alla ska få sina boutilism sprutor, behöver få ut en tandläkare och kolla mina... Hmm... var väl ungefär det som ligger i pipeline just nu... :o)

Håll nu tummarna att det inte är något allvarligt med Gördisen....!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0