Sommarstädning...

Då har jag varit ute och städat väggarna i Melrose box - dom såg verkligen ut som kriget men det blev sååå bra :o). One down, one to go - för även om Ella harvar runt i boxen och är hemsk att mocka till - så håller hon sig ifrån väggarna, vilket i sin tur leder till att hennes box behöver jag inte tvätta!! Inget ont som inte har något gott med sig *s... Men oj, vad det var tråkigt att städa väggarna! I Selenes box får banne mig Gustaf hjälpa till ;o). Fördelen med hennes box är att hon också är renlig så där är det i princip bara 1 vägg som måste fixas till, tycker nog att jag har ganska välartade pållar ändå!

Dessutom håller jag på och tvättar upp alla Ellas benlindor och schabrak som har legat och drällt i källaren. Har inte känt mig särskilt motiverad att gå igenom allt det när jag inte har kunnat rida och använda dom... Men nu börjar det kännas som att jag ser ljuset i tunneln och jag ser ridningen, om än på avstånd - och då är det ju bäst att alla lindorna är rena och förberedda, eller hur?! *hahaha*

Ska se om jag kan uppbringa tillräckligt med energi och putsa sadel, träns, ridstövlar och tömkörningsgjord så är alla mina "dåliga samveten" omhändertagna ;o)...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0