Mammig!

Albin har blivit mammig! Han är inne i en period av konstant ätande och då pappa inte har några "boobies" är han tyvärr inte lika intressant för tillfället ... Får ju säga att det blir lite småjobbigt när han ammat i 3-4 timmar (vilket inte alls är ovanligt) och även om han tar power-naps lite då och då så hänger han mer eller mindre på bröstet hela tiden. Blev varnad av barnmorskan att det kunde komma sådana perioder nu i början så det är "normalt" men man blir ju onekligen  lite låst... Hoppas att det ska lugna ner sig snart så man kan få lite bättre rutin på dagarna, nätterna funkar än så länge bra! Annars funkar det rätt bra, man börjar komma in i rollen mer och mer... Albin är rätt snäll och lugn, han gråter i princip bara när han är hungrig. Imorgon ska vi till BVC för första gången och se om han har gått upp i vikt osv... Ska bli lite spännande, vore ju väldigt konstigt om han inte vuxit så som han äter! ;o)

Annars är det bra, börjar känna mig som vanligt i kroppen igen och känner mig inte längre överkörd av ett tåg - vilket är oerhört skönt! Har utökat mina promenader mer och mer och jag hoppas kunna börja röra lite på Ella nästa vecka :o). Sedan återstår bara att vänta ut startsignal att börja rida igen.... Ska bli så fantastiskt KUL!!!! :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0