"Du ser sprickfärdig ut"

Idag har jag banne mig härjat loss fullständigt! Kontrollfreak som jag är vill jag ha förberett så mycket som möjligt och med tanke på att allt som går att förbereda inför Albins ankomst är klart så finns det inte så mycket mer att fixa där. MEN jag kom ju på att det finns lite att förbereda i stallet, insåg att det är ju inte kul att ha sommarstädningen av boxarna kvar efter förlossningen... Melrose box var ju redan skrubbad och tömd så var det "bara" att kalka, fylla upp den med spån, och allt annat hon behöver för att "flytta hem igen" ;o). Tömde även Ellas och la in nytt spån i den (här fick jag hjälp av Gustaf att tömma några kärror). Selenes tömde vi ju inför fölning och efter fölning så den är inte så mycket att göra med nu tack och lov. Är bara 1,5 vägg som ska skrubbas där... Sedan gick jag loss med sopborsten och städade spindelnät :o). Fortsatte ute i ladugården med att städa, såg ut som kriget med foderspill, hö och annat bös.... Förberedde även höpåsar för 3 dagar till mina hästar... om-utifall-att ;o). Känns väldigt, väldigt skönt att det mesta (är bara Selenes väggar och putsa Ellas utrustning kvar) är helt klart, nu får liksom Albin komma *hahaha*

Har dagen till ära även sprattlat igång Ella igen efter sin "kiropraktor/högtrycksvila" ;o) och hon såg kanonfräsch ut! Den stelheten jag sett i hennes högersida var som bortblåst!!!! Kändes jättekul och nu får jag slänga upp Gustaf på ett kortare pass imorgon :o)

Hann även med en liten sväng till Ale Jennylunds Ridklubb för att kolla dressyrtävlingarna där. Är helt imponerad att dom ens ger sig ut i det skitvädret och dom skall ha all eloge för det men kan inte påstå att jag blev ett smack sugen *s! Var iaf jättekul att träffa min gamla stallkamrater, det var ett tag sedan... Fick den underbara kommentaren att "du ser sprickfärdig ut" - snacka om att slå huvudet på spiken - för det är PRECIS som jag känner mig ;o)... 

Nej, dags för hästhoppning på TV :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0