Another rainy friday...

Usch vilket trist väder det är! Mjäk-matte sitter här och tycker sååååå synd om mina pållar, eller rättare sagt - min lilla prins! Primadonnan fick ett tunt regntäcke på sig idag så henne går det ingen nöd på, Selene är nöjd om hon får gå naken och Melrose lika så, men Fiorello, min lilla skruttiplutt kanske inte gillar vädret?! Jag tittade precis ut och dom går med mulen i backen och VERKAR inte tycka det är överdrivet hemskt ännu iaf... Är säkert så som Gustaf säger - att jag är tramsig, det är hästar och dom klarar sig! Men varför envisas dom med att stå mitt i hagen och varför går dom inte och ställer sig i lä när det finns den möjligheten? Knäppisar!

För skoj skull kollade jag lite igen och det FINNS ju faktiskt regntäcken för föl ;o). Inser ju såklart att det bästa är att han får "härdas", kommer ju ändå in i em så det är ingen katastrof... Men det var ju fantastiskt gulligt med ett sådant här:


http://www.folvaskan.se/?artnr=foltacke3

Hittade även detta:


http://www.mg-syatelje.se/

Jaja, ska väl egentligen inte ens fundera på det - är väl lite väl tramsigt även för mig ;o)...

Har iaf varit duktig idag och målat en strykning till i badrummet, nu är det SNART klart. Tror att det räcker med en omgång till bara. Hade varit skönt att få göra klart det, jag är ju expert på att påbörja olika projekt och sen får Gustaf göra klart ;o). Tror att min käre make hade uppskattat massor om jag faktiskt fixar färdigt i badrummet själv denna gången... Vad tror ni?! ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0