Albin, 1 vecka :o)

Idag fyller Albin 1 vecka gammal! Det firade han genom att tappa navelstumpen ;o)...  Och vänta duktigt utanför stallet när mamma fixade med hovslagaren. De sista dagarna har varit riktigt bra, vi har haft ett bra flyt och Albin är jättesnäll. Har inte gråtit särskilt mycket och när han gråter är det för att han är hungrig - något som han är mest hela tiden - mamma upp idagen ;o). Han har ett himla humör när det kommer till matvanorna, det är "NU!!!" som gäller (och det känner vi ju igen *hahaha*). Stackars Gustaf att ha 2 sådana krävande matvrak i familjen ;o)

Han har sovit bra 3 av 4 nätter och inatt var det riktigt bra, kände mig nästan helt utvilad när jag vaknade idag och det var hur skönt som helst. Igår var vi hos läkaren och tog lite standardprover, vägde honom osv. Fick även "visa upp" hur han ammar och fick beröm godkänt (vilket innebär att han har en bra sugteknik *s). Är helt sjukt vilka grejer man diskuterar nuförtiden ;o)... På hemvägen höll mamma Jennie på att förgås av hunger, så köpte vi take away mat och våldgästade min syster och sambo som inte bor så långt ifrån BB. Nu var väl inte Cecilia jätteledsen för att få träffa sin systerson igen och det var kul att se Tyko som har vuxit jättemycket sedan vi passade honom för några veckor sen. Blev kvar och fikade några timmar och sedan var det väldigt, väldigt skönt att komma hem... Har insett att 1 aktivitet per dag är nog max vad jag orkar med än så länge ;o). Albin däremto var inga problem, han uppförde sig toppen hela dagen och jag är sååå stolt över min lilla juvel...


Kommentarer
Åsa

Grattis till bebben! Låter som om ni fått en bra start!

Är det inte snart dags med ly bild på fölis så vi också får se hur mkt han växer?

2009-07-22 @ 20:48:14
Jennie

Ny bild kommer inom kort - jag lovar!! :o)

2009-07-22 @ 21:30:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0