Ojojoj, sicken dag...

Ojojoj, sicken dag!! Planen var att komma iväg hyfsat tidigt, åka via Falkenberg och lämna in min Albionsadel till försäljning, sedan skulle vi vidare till Helsingborg för att köpa ett ventilationssystem till stallet (Gustaf hade hittat ett "Klipp" på blocket). På hemvägen skulle vi svänga förbi Gekås... Såklart kom vi inte iväg vid 8 som var tanken utan jag tror vi rullade ut från gårdsplanen med bussen vid 9:30 ungefär. Första stoppet gick bra, sadeln lämnades in och jag fyndade ridbyxor. Har ju dessvärre fått acceptera att snart kan jag inte ha mina "vanliga", utan nu börjar det bli tajt med dom flesta. Har i princip bara 1 par som funkar fortfarande men det är inte jättelänge tills dom är dags att lägga in i garderoben ett taf ;o). Så jag köpte ett par helt ok helskodda ridbyxor idag som var nedsatta med 70%, villket slutade på den fantastiska summan av 173 pix... Perfekt! Har inte alls lust att slänga ut en massa pengar på förstora ridbyxor... :o)

Därefter åkte vi ner till Helsingborg för att hämta ventilationssystemet, när vi börjar närma oss ser jag att lampan till dieseln har börjat lysa - jag frågade Gustaf (som körde) om den lyst länge och det han menade på "inte så värst".. Och vidare hävdade han att "det var verkligen ingen fara för vi har såååå stor reserv tank"! Eller hur?! För att göra en lång historia kort - vi fick soppatorsk, i ett industriområde, i Bjuv!!! Det var svinkallt och det tog en timma innan vi kom iväg igen... Kom hem toksent och då var jag fruktansvärt trött efter att ha suttit i en bil hela dagen, blivit nedkyld i väntana på att bussen skulle funka igen, och sedan sittandes hem från Helsingborg nonstop. Var verkligen heeelt färdig när jag kom hem, det var kallt och klockan var mycket så mina planer om att aktivera Ella grusades... Blev endast en promenad på 30 min :o( och det är ju inte direkt glimrande med tanke på att jag sagt att jag ska vara med och träna för den tyska tränaren på måndag - har inte suttit på Ella sedan i lördags... INTE bra...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0